Дисертацію присвячено філософському аналізу інформатизації освіти як закономірності її модернізації в період глобалізації та інформаційної революції, що належить до першочергових завдань сучасної філософії освіти. В роботі системно проаналізовано процес інформатизації в контексті модернізації освіти, виявлено чинники, що його обумовлюють, та доведено закономірність цього процесу. Вивчено та узагальнено українсько-польський досвід вирішення проблеми інформатизації в освіті. Визначено сутність «інформаційного простору освіти», проаналізовано його основні характеристики та особливості функціонування та розвитку. Досліджено мультимедійні можливості освіти, введено та визначено поняття «мультимедійний комплекс освіти», або ж «мультимедійна система освіти», до якого входять матеріальні засоби інформатизації (комп’ютери, мультимедійні дошки тощо), а також тексти, зображення, анімаційні картинки, аудіокоментарі, цифрове відео та ін.; а також розкрито основні суперечності розвитку єдиного інформаційного простору освіти України. Проаналізовано особливості дистанційного навчання як головної можливості реалізації процесу інформатизації освіти, а також спеціалізовані засоби
дистанційного навчання (рівень їх розгортання в Україні і Польщі порівняно з провідними інформаційно-розгорнутими країнами світу, наприклад, з Японією і США). У дисертації також звертається увага на необхідність організації психологічної підготовки суб’єктів навчально-виховного процесу для ефективного здійснення процесу інформатизації освіти та визначаються параметри правового супроводу інформатизації освіти.
The dissertation is devoted to the philosophical analysis of informatization of education as the consistent pattern of its modernization at the period of globalization and the information revolution; it refers to the priorities of the modern philosophy of education. The dissertation systematically analyzes the informatization process in the context of the modernization of education, the factors that cause it are revealed and regularity of the process is proved. Ukrainian-Polish experience in solving the problem of informatization of education is studied and generalized. The essence of " information space of education " is determined and its main characteristics and features of functioning and development are
analyzed. Multimedia opportunities of education are investigated, the concept of
"multimedia education complex" or "multimedia education system" is introduced and defined, which includes informational material resources (computers, multimedia boards, etc.), as well as texts, images, animated pictures, audio comments, digital video, etc .; and also, contradictions of a unified information space of education in Ukraine are revealed. The features of distance learning as the main possibility of realization the process of informatization of education as well as specialized tools for remote training (the level of their deployment in Ukraine and Poland in comparison with the leading information-deployed countries, such as Japan and the USA). The thesis also draws attention to the need of psychological training of the educational process subjects for the effective implementation the process of informatization of education; and the parameters of legal support of informatization of education are defined