Дисертація присвячена проблемі формування вокально-хорових навичок підлітків у процесі хорової діяльності в позашкільних навчальних закладах художньо-естетичного спрямування із застосуванням мультимедійних технологій та інноваційних методів навчання. Вокально-хорові навички формуються в процесі набуття знань і вмінь на вокально-хорових заняттях в початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах та центрах дитячої і юнацької творчості, удосконалюються в процесі засвоєння спеціальних вправ та вокально-хорових творів, набувають автоматизму в процесі навчальної та концертно-виконавської діяльності. Вокально-хорові навички трактуються як автоматизовані дії співака, які забезпечують інтонаційно чисте та художньо-виразне виконання своєї хорової партії, слуховий самоконтроль власного голосу та голосу інших, ансамбль з іншими хоровими партіями відповідно до хорової звучності певного музичного твору та вимог диригента.
The dissertation is devoted to the problem of formation of vocal and choral skills of adolescents in the process of choral training in out-of-school educational institutions with the use of multimedia technologies. Vocal-choral skills are formed in the process of acquiring knowledge and skills at vocal and choral classes in art schools and centers of children's and youthful creativity, are perfected in the process of mastering of special exercises and vocal choral works. Vocal choral skills are interpreted as one of the musical competences of a participant in the teenage choir, as the automated performances of the singer, which provide intonationally pure and artistically expressive performance of their choir party, auditory self-control and ensemble with other choral parties according to the choral sonority of a particular musical composition and requirements conductor.