У дисертації здійснено обґрунтування біофілософської домінанти освітньої концепції в умовах становлення громадянського суспільства, з виявленням у цьому процесі соціально-регуляторних особливостей освіти. Вихідним пунктом дисертаційного дослідження є припущення про необхідність в умовах становлення громадянського суспільства корегувати через освітні інституції, враховуючи складну біологічно-соціальну природу людини, біофілософські, зокрема, біополітичні аспекти суспільного життя, а саме – рівень народжуваності, стан здоров’я, тривалість і якість життя загалом, шляхом піднесення рівня особистісної біосоціальної компетентності, а також адаптації індивіда до постійно змінюваного світу. У дисертаційному дослідженні розроблено біофілософську освітню концепцію нового громадянського суспільства, яка має прагматичну спрямованість у контексті становлення вітчизняного громадянського суспільства й полягає в розумінні сучасної освіти не тільки як процесу здобуття, накопичення та засвоєння знань, формування вмінь і навичок, а й як інструмента вдосконалення адаптаційного механізму до постійно змінюваних умов навколишнього середовища, підвищення рівня біосоціальної компетентності як окремої особистості, так і людської спільноти загалом. Визначено, з урахуванням біополітичного аспекту, модуси соціалізації сучасної людини, з досить високим рівнем автономії особистості у виборі політичних позицій і мінливістю внутрішніх переваг і переконань, через функціонування освітніх інституцій у контексті стратегічних завдань і глобальних викликів сучасності. Біополітика в умовах сьогодення, будучи біосоціальним знанням і постаючи розділом біофілософії як cфери знань про біологічні основи всього «людського в людині», все частіше розглядається як платформа соціокультурного буття людини, у площині якого закономірно перебуває і освітньо-виховний процес.
The substantiation of the idea of the bio-philosophical dominant of the educational concept in the conditions of formation of civil society, with the identification of social and regulatory features of education in this process, has been made in the thesis research. Biophysical, in particular, the biopolitical aspects of social life, namely, the birth rate, the state of health, the duration and quality of life of a person as a whole, should be considered in the context of raising the level of personal biosocial competence, as well as adapting the individual to an ever-changing world. The biophilosophical educational concept of a new civil society, which has a pragmatic orientation in the context of the formation of a domestic civil society, and lies in the understanding of modern education, not only as a process of obtaining, accumulation and learning of knowledge, the formation of skills and abilities, but also as an instrument for improving the adaptation mechanism to constantly changing environmental conditions, increasing the level of biosocial competence both as an individual and the human population in general, has been developed in the thesis research. Taking into account the biopolitical aspect, the modes of socialization of a modern person, with a rather high level of autonomy of the individual in choosing political positions and the variability of internal preferences and beliefs have been determined through the functioning of educational institutions in the context of strategic tasks and global challenges of our time. Biopolitics in a contemporary context, being a biosocial knowledge and constituting a branch of biophilosophy as a science of the biological basis of all «human in man», is increasingly regarded as a platform of socio-cultural existence of a human, in the plane of which it naturally exists, and the educational and pedagogical process.