Дисертаційне дослідження присвячено актуальній проблемі формування виконавської уваги майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі фортепіанної підготовки. Здійснено огляд загальнонаукових концепцій уваги та проаналізовано стан науково-методичної розробки досліджуваної проблеми. Висвітлено класифікацію видів уваги, схарактеризованої властивості та функції. Уточнено феномен «виконавська увага», його зміст і компонентну структуру. У дослідженні виконавську увагу визначено як складний психічний феномен, що спрямовує та
супроводжує пізнавальні процеси музиканта-виконавця, відображуючи динаміку їх перебігу на різних етапах роботи над музичним твором, і виявляється в зосередженості упродовж пошуку, деталізації та реалізації власної виконавсько-інтерпретаційної концепції.
The dissertation research is devoted to the actual problem of forming the attention of future music teachers in the process of piano preparation. The general scientific concepts of attention are reviewed and the state of scientific and methodical development of the studied problem is analyzed. The classification of types of attention, characteristic property and function is explained. The phenomenon of "performing attention", its content and component structure have been clarified. In the study, performer's attention is defined as a complex psychic phenomenon that directs and accompanies the cognitive processes of a musician-performer, reflecting the dynamics of their course at different stages of work on a musical work, and manifests itself in the focus during the search, detailing and realization of their own performing-conceptual interpretation.