Дисертаційне дослідження присвячене теоретичному обґрунтуванню та експериментальній перевірці методики навчання інженерної графіки майбутніх інженерів-механіків засобами комп’ютерного моделювання. Актуальність обраної теми зумовлена низкою суперечностей, які вказують на необхідність творчої професійної самореалізації та розвитку науково-пошукового стилю графічної діяльності інженера, інноваційних досягнень у галузі графічної культури сучасного виробництва, інформатизації професійної діяльності інженера, зокрема, графічної, підвищення рівня вимог сучасного виробництва до рівня графічної діяльності інженера.
The dissertation is devoted to theoretical substantiation and the experimental verification of the methodology of training the engineering graphics of the future engineers-mechanics by means of computer modeling. The urgency of the chosen topic is determined by a number of contradictions that indicate at the need for a creative professional self-realization and the development of the research-searching style of the graphic activity of an engineer, innovative achievements in the field of graphic culture of modern production, informatization of professional activity of an engineer, in particular, graphic, raising the level of requirements of modern production to the level of graphic activity of an engineer.