Дисертаційне дослідження присвячено актуальній проблемі формування художньо-естетичної культури студентів педагогічних університетів у процесі декоративно-прикладної діяльності. Здійснено обґрунтування сутності та експериментально перевірено дієвість декоративно-прикладної діяльності як чинника формування художньо-естетичної культури студентів педагогічних університетів. У дисертації визначено теоретично-методичні засади формування художньо-естетичної культури студентів педагогічних університетів. Розкрито сутність понять «художньо-естетична культура студентів педагогічних університетів»; «декоративно-прикладна діяльність студентів педагогічних університетів»; виявлено особливості декоративно-прикладної діяльності студентів педагогічних університетів; теоретично обґрунтовано складові змістово-технологічного забезпечення формування художньо-естетичної культури студентів педагогічних університетів (напрями, змістове наповнення, методи та форми роботи); обґрунтовано критерії (когнітивний, емоційномотиваційний, ціннісний, творчо-діяльнісний) та відповідні показники формування художньо-естетичної культури студентів педагогічних
університетів.
The thesis researchis devoted to an actual problem of the students‟ of pedagogical universities artistic and aesthetic culture development in the process of arts and craftsactivities. The substantiation of the essence has been made and the efficiency of arts and crafts activities as a factor of the students‟ of pedagogical universities artistic and aesthetic culture development has been experimentally verified. The thesis defines the theoretical and methodological principles of the students‟ of pedagogical universities artistic and aesthetic culture development. The essence of the concepts “the students‟ of pedagogical universities artistic and aesthetic culture”, “the students‟ of pedagogical universities in the process of arts and crafts activities”; the features of the students‟ of pedagogical universities arts and crafts activities have been revealed; the theoretical substantiation of contextual and technological support components of the students‟ of pedagogical universities artistic and aesthetic culture development (directions, meaningfulness, methods and forms of work); the criteria (cognitive, emotional and motivational, value, creative and activity) and the relevant indicators of the students‟ of pedagogical universities artistic and aesthetic culture have been substantiated.