У дисертації вперше у вітчизняному релігієзнавстві здійснено цілісний аналіз внутрішніх трансформацій російської православної традиції, внаслідок яких у ній відбулися актуалізація та поширення ідеології релігійного фундаменталізму. Метою дисертації є розгляд внутрішніх трансформацій російської православної традиції, внаслідок яких у ній відбулися актуалізація та поширення ідеології релігійного фундаменталізму. Досліджено процес формування фундаменталістської ідеології в дискурсі сучасного російського православ’я. Виявлено зв’язок зазначеного релігійного світогляду з історичним корінням російської релігійної традиції. Описано процес трансформації внутрішнього дискурсу Російської православної церкви від консерватизму радянської доби до домінування фундаменталізму, яке має місце в поточний історичний період.
Проаналізовано особливості центральної для сучасного православного фундаменталізму ідеологічної концепції «російського світу» в світлі постколоніальної теорії. Проаналізоване автентичне явище сучасного російського релігійного ландшафту – феномен православного активізму. Виявлена специфіка діяльності православних активістів, охарактеризовані їхні ідеологічні переконання, досліджений зв'язок діяльності православних активістів з естетикою культури постмодерну.
In the dissertation for the first time in the national Religious Studies a holistic analysis of internal transformations of the Russian Orthodox tradition was carried out, as a result of which the actualization and dissemination of the ideology of religious fundamentalism took place.The purpose of the dissertation research consists in the consideration of internal transformations of the Russian Orthodox tradition, as a result of which there was actualization and dissemination of the ideology of religious fundamentalism. The process of formation of fundamentalist ideology in the discourse of contemporary Russian Orthodoxy is investigated. The connection of the mentioned religious outlook with the historical roots of the Russian religious tradition was revealed. The process of transformation of the internal discourse of the Russian Orthodox Church from the conservatism of the Soviet era to the domination of fundamentalism, which takes place in the current historical period, is described. The peculiarities of the ideological conception of the “Russian world” centralized for the modern Orthodox fundamentalism in the light of postcolonial theory are analyzed. The analyzed authentic phenomenon of the modern Russian religious landscape is a phenomenon of Orthodox activism. The specificity of the activity of Orthodox activists is revealed, their ideological beliefs are characterized, the association of the activity of Orthodox activists with the aesthetics of the postmodern culture is explored.