Дисертаційна робота присвячена формуванню та розвитку усного мовлення дітей з дизартріями старшого дошкільного віку шляхом розробки комплексної методики корекційно-розвиваючої логопедичної роботи на основі констатації актуального стану сформованості компонентів усного мовлення (нейропсихологічного, лінгвістичного та психолінгвістичного) на засадах синергетично-емергентного підходу; з урахуванням профілів усного мовлення, модулів усного мовлення, категорії дітей з дизартріями (діти з дитячим церебральним паралічем та ізольованою дизартрією розвитку (діти зі складними органічними ураженнями головного мозку та діти без складних уражень головного мозку), ступенів тяжкості дизартрії (мінімальні дизартричні розлади, виражена дизартрія, глибока дизартрія), форми дизартрії (синдромологічний підхід), станом програмного забезпечення усного мовлення у старших дошкільників з дизартріями. Метою дослідження є підвищення рівня усного мовлення у дітей з дизартріями за допомогою комплексної методики формування та корекції порушень усного мовлення у дітей старшого дошкільного віку при дизартріях.
The dissertation is devoted to the formation and development of oral speech of children with dysarthria of senior preschool age through the development of a complex methodology of corrective and logopedic work on the basis of finding the actual state of formation of the components of oral speech (neuropsychological,
linguistic and psycholinguistic) on the basis of synergistic-emergent approach; taking into account oral profiles, speech modules, categories of children with dysarthria (children with cerebral palsy and isolated developmental dysarthria (children with complex organic brain lesions and children without complex brain lesions), severity of dysarthria (minimal dysarthria) dysarthria, deep dysarthria), forms of dysarthria (syndromic approach), the state of oral speech software in older preschoolers with dysarthria. The aim of the study is to increase the level of oral speech in children with dysarthria using a comprehensive methodology for the formation and correction of speech disorders in older preschool children with dysarthria.