У дисертації розкрито теоретичні та емпіричні результати розв’язання проблеми формування життєвих планів особистості в юнацькому віці, визначено психологічні умови та особливості досліджуваного процесу, розроблено його психологічний супровід. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що комплекс психодіагностичних методик, психологічний супровід формування життєвих планів в особистості юнацького віку і методичні рекомендації психологам, вчителям загальноосвітніх навчальних закладів і викладачам закладів вищої освіти з формування життєвих планів у старшокласників і студентів можуть застосовуватися психологами, вчителями й викладачами цих закладів. Результати дослідження можуть використовуватися викладачами закладів вищої освіти у процесі викладання навчальних дисциплін «Вікова психологія», «Педагогічна психологія», «Психологія особистості», «Акмеологія».
Theoretical and empirical results of investigating life plans formation issue during youth period are revealed, as well as psychological, age and gender conditions are determined in this thesis. The practical significance of the results obtained is that the complex of psychodiagnostic techniques, psychological support for the personal life plans formation during the period of youth, and methodical recommendations to psychologists, teachers of general education institutions and teachers of higher education institutions on the life plans formation for senior pupils and students can be used by psychologists and teachers of these establishments. The results of the study can be used by teachers of higher education institutions while teaching such educational disciplines as «Age Psychology», «Pedagogical Psychology», «Psychology of Personality», «Akmeologiya».