Дисертація розкриває проблему навчання майбутніх учителів музики мультимедійному аранжуванню в процесі фахової підготовки. Актуальність означеної проблеми визначається тим, що опанування мультимедійних технологій є однією з нагальних потреб фахової підготовки майбутніх учителів музики в умовах удосконалення процесу інформатизації сучасної освіти. Розвиток інформаційних технологій, що передбачають нові форми накопичення та подання інформації, доступність комп’ютерних музичних систем для широкого кола користувачів сприяють розвитку мультимедійної компетентності як однієї з фахових компетентностей майбутніх учителів музики.
The dissertation is devoted to theoretical and experimental study of the problem of training future music teachers of multimedia arrangement in the process of professional preparation. The actuality of this problem is determined by the fact that mastering multimedia technologies is one of the urgent needs of training of future music teachers in the conditions of improving the process of informatization of modern education. The development of information technology, which provides new forms of accumulation and presentation of information, the availability of computer music systems for a wide range of users, contributes to the development of multimedia competence as one of the professional competencies of future music teachers.