Дисертацію присвячено проблемі формування комунікативних умінь студентів України та Китаю в процесі вокально-ансамблевої діяльності, актуальність якої зумовлена потребою в підготовці творчої особистості, спроможної налагоджувати контакт, підтримувати діалог та будувати успішні взаємини з представниками різних етнокультур. Складності комунікації між українськими та іноземними студентами відбиваються не лише на взаєминах, а й на якості ансамблевого виконання. Такий стан речей детермінує необхідність підготовки вокального виконавця, майбутнього вчителя музичного мистецтва, здатного не лише професійно реалізуватись, а й гідно презентувати у світі культуру свого народу. У цьому контексті актуалізується потреба у підвищенні рівня комунікативних умінь іноземних та вітчизняних студентів факультетів мистецтв в українських педагогічних закладах. Виявлено недостатність розробки теоретичних та методичних засад, шляхів та способів методичного забезпечення формування комунікативних умінь студентів – майбутніх вчителів музики.
The dissertation is devoted to the problem of formation of Ukraine and communicative skills in vocal-ensemble activity, the urgency of which is conditioned by the need for the preparation of a communicative person, able to support dialogue and successful relationships with representatives of different ethnic cultures in various activities. The complexity of communication between Ukrainian and foreign students is reflected not only in relationships but also in the quality of ensemble performance. This state of affairs determines the need for the vocal performer, the future teacher of musical art, capable not only to perform musical and pedagogical activities, but also to adequately present their culture in the world. In this context, the need to increase the level of communicative skills of foreign and domestic students of faculties of art in Ukrainian pedagogical institutions is actualized. The insufficiency of development of theoretical and methodical foundations, ways and methods of methodical provision of formation of communicative skills of students - future teachers of music in the higher educational establishments is revealed.