Дисертація присвячена вирішенню проблеми підвищення ефективності навчання футболу молодших школярів. Теоретично підтверджено недостатність реалізації завдань фізичного виховання молодших школярів. Вивчено вікову динаміку суб’єктивного стану здоров’я, фізичного розвитку, фізичної та координаційно-технічної підготовленості учнів початкової школи, які займаються футболом. Визначено факторну структуру фізичної та координаційно-технічної підготовленості хлопчиків 7-9 років у футболі з урахуванням вікових особливостей. Запропоновано критерії оцінювання рівня фізичної та координаційно-технічної підготовленості хлопчиків 7-9 років з футболу. Науково обґрунтовано співвідношення обсягу фізичних навантажень різної спрямованості в процесі фізичної та координаційно-технічної підготовки хлопчиків 7-9 років засобами футболу. Розроблено методику взаємопов’язаного формування рухових дій і розвитку фізичних якостей молодших школярів у процесі занять з футболу. Її зміст побудований за етапами навчання гри у футбол та передбачає поступове формування технічних умінь і навичок відповідно до сенситивних періодів вікового розвитку фізичних якостей та координаційно-технічних можливостей. Експериментально підтверджено ефективність запропонованої методики в умовах секційних занять з футболу у початковій школі.
The dissertation is devoted to the solution of the problem of providing educational and educational effect on football lessons of younger students, which would allow simultaneous strengthening of the functional state of various systems of the body by means of physical training, as well as the formation of specific motor skills and abilities taking into account the age characteristics of children. In the dissertation the technique of interconnected formation of motor actions and development of physical qualities of younger schoolchildren in the process of football lessons is revealed, theoretically substantiated and experimentally tested. Prepared and implemented in the educational process integrated pedagogical approach provides for the most informative means of physical and technical training of boys 7-9 years, ways of their implementation, methods of organization of classes and the possibility of differentiation of the contingent on the level of preparedness on the basis of evaluation tables, taking into account the age characteristics of younger pupils.