У дисертації вперше в Україні з позиції корекційної педагогіки системно досліджено проблему порушень та викривлень фізичногорозвитку у дітей раннього віку зі спастичним синдромом рухових порушень.
Теоретично обґрунтовано науково-педагогічні основи і технології корекційно спрямованого фізичного виховання дітей раннього віку зі спастичними формами парезів. Сформульовано основні педагогічні принципи відповідної корекції фізичного розвитку з метою підвищення соціальної
адаптації зазначеного контингенту дітей.
На цій основі була змодельована, а в подальшому побудована та апробована протягом констатувального та формувального педагогічних експериментів система (теорія і технології) корекційно спрямованого фізичного виховання дітей раннього віку зі спастичними формами парезів. Мета дослідження полягає у розробленні, теоретичному обґрунтуванні, експериментальній перевірці та впровадженні системи корекції моторної сфери дітей раннього віку зі спастичним синдромом рухових порушень засобами фізичного виховання. Об’єкт дослідження – корекційно спрямоване фізичне виховання дітей зі спастичним синдромом рухових порушень. Предмет дослідження – теоретико-педагогічні основи та технології корекції фізичного розвитку дітей раннього віку (1 – 3 роки) зі спастичними парезами засобами фізичного виховання. Отримані в результаті дисертаційного дослідження методичні матеріали можна використовувати на педагогічних нарадах в різних закладах дошкільної освіти, на нарадах співробітників у лікарнях, санаторіях, реабілітаційних центрах, на батьківських зборах та консультаціях, присвячених підвищенню ефективності загальної реабілітації дітей раннього віку зі спастичним синдромом рухових порушень.
For the first time in the dissertation, from the standpoint of correctional pedagogy, the problem of motor sphere disturbances and distortions of tender age children with spastic motor movement syndrome was systematically investigated. The scientific and methodological foundations of adaptive physical education of tender age children with spastic paresis forms of neurogenic etiologies are theoretically justified and the basic principles of the existing motor disorders correction are formulated in order to increase the final social adaptation of the specified children contingent to real life conditions. On this basis, a corrective physical education system of tender age children with spastic paresis was modeled and subsequently constructed and tested during contacting and forming pedagogical experiments. A special pedagogical diagnosis method of children physical development with spastic syndrome based on game testing using author's tests has been developed.