Дисертаційна робота є одним із перших комплексних філософсько-антропологічних досліджень візуальних стратегій сучасної екранної культури, які репрезентують ціннісно-смислові особливості сучасного культурного періоду. Концептуальне осмислення візуальних стратегій здійснено на основі поєднання теоретико-методологічних напрацювань Франкфуртської школи, Cultural Studies, Media Studies та Visual Studies. Дослідження візуальних стратегій дозволило осмислити механізми ескапізму від екзистенційних та буденних проблем засобами масової екранної культури, а, також, обґрунтувати зв’язки методів екранної арт-культури та філософських методів екзистенціалізму та феноменології. З’ясовано, що сьогодні відбувається інформатизація екранного простору, яка формується через естетичну форму, а тому призводить до втрати змістової характеристики інформації. Виявлено, що розвиток та поява нових екранних медіа здійснили перехід від суспільної екранної практики до індивідуального рецептивного досвіду та індивідуального культуротворення, яке базується на принципах вільного обміну та доступу до інформації та культурних продуктів.
The dissertation is one of the first complex cultural and philosophical studies of visual strategies of contemporary screen culture, that represent the semantic features of the contemporary cultural period. The conceptual analysis of visual strategies is made on the basis of combination theoretical and methodological developments of the Frankfurt School, Cultural Studies, Media Studies and Visual Studies. The study of visual strategies allowed to understand profoundly the mechanisms of escapism from existential and everyday problems in mass screen culture, and to substantiate links among the methods of screen art culture and the philosophical methods of existentialism and phenomenology. The work reveals that today is happening active informatization of the screen space. The process is carried out through the aesthetic form, and therefore it leads to loss of the content characteristics of the information. The research discovers that development of screen media and emergence of new screen media made the transition from public to individual screening practice and to individual creativity based on the principles of free exchange and access to information and cultural products.