Дисертацію присвячено комплексному богословському аналізу неоортодоксальної богословської екзегетики протестантського богослова Карла Барта. На основі огляду домінуючого у протестантському богослов’ї ХІХ ст. ліберального дискурсу дослідження розкриває методологічні моделі та основні засадничі принципи богослов’я Карла Барта з урахуванням контекстуального аналізу соціально-політичних подій початку ХХ ст., що мали потужний вплив на його радикальний відхід від лібералізму убік спочатку діалектичної теології (богослов’я кризи), а потім – формування неоортодоксії як цілісної концептуальної богословської системи. Об’єктом дисертаційного дослідження є богословська система Карла Барта у контексті домінуючих теологічних парадигм та течій першої половини ХХ ст., а також ступінь її впливу на подальший вектор розвитку протестантської теології. Предметом дослідження обрано христоцентричну богословську екзегезу Барта як найбільш яскраву особливість, що є характерною для усіх його як догматичних, так і екзегетичних праць.
The dissertation is devoted to the complex theological analysis of the neo- orthodox hermeneutics provided by protestant theologian Karl Barth. On the basis of thorough analysis of liberal protestant theology’s discourse, the research reveals the methodological models and basic principles of Barth’s theology which are examined in the context of socio-political events of the beginning of 20th century that had had a powerful impact on Barth’s break with theological liberalism and his creation of dialectical theology (theology of crisis) and later his forming the neo-orthodoxy as a holistic conceptual theological system. The object of the dissertation is the theological system of Karl Barth in the context of dominant theological paradigms and teachings of the first half of the 20th century, as well as its influence on the further development vector of protestant theology. The subject of the research is the Christocentric aspect of Barth’s theological exegesis as a main and a most prominent specific feature which characterizes all of his dogmatic and exegetic works.