Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тенцер, Леся Вікторівна
dc.date.accessioned 2023-04-06T13:51:48Z
dc.date.available 2023-04-06T13:51:48Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Тенцер, Леся Вікторівна. Діагностика та корекція дисграфії у молодших школярів : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 – корекційна педагогіка / Тенцер Леся Вікторівна ; наук. керівник Чередніченко Наталія Володимирівна ; Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2021. - 310 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39686
dc.description.abstract Дисертаційна робота присвячена розробці комплексу психолого-педагогічних засобів діагностики і корекції дисграфічних порушень у молодших школярів загальних закладів середньої освіти. Представлено результати аналізу фундаментальних класичних і сучасних наукових досліджень щодо процесу оволодіння молодшими школярами письма як складним багаторівневим довільним психічним процесом. Висвітлено сучасні підходи вивчення порушень письма (психолінгвістичний, клініко-психологічний, нейропсихологічний, психолого-педагогічний) у молодших школярів із порушеним та нормотиповим мовленнєвим та психофізичним розвитком Розширено і уточнено понятійний зміст терміну «дисграфія» як стійкого специфічного системного порушення формування та автоматизації навички письма, яке перешкоджає повноцінному опануванню писемного мовлення як засобу комунікації та формуванню в учнів лінгвістичних умінь та навичок. Виявлено протиріччя між сучасними вимогами навчального процесу та можливостями дітей із дисграфією повноцінно опановувати знання, уміння та навички з предметів мовного циклу і недостатньо сформовані у вчителів-класоводів знання про структуру дисграфічних порушень і методів та методик їхньої корекції в учнів початкових класів. Отримані результати можуть бути використані у навчальному процесі закладів вищої освіти під час викладання дисциплін «Логопедія», «Логокорекційні методики», «Спеціальна методика початкового навчання української мови учнів із ТПМ»; на відповідних курсах в системі підготовки та перепідготовки фахівців за спеціальністю «Спеціальна та інклюзивна освіта», подальших наукових дослідженнях, спрямованих на вивчення формування орфографічної навички у дітей молодшого та середнього шкільного віку. uk
dc.description.abstract The thesis has considered the development of a system of psycho-pedagogical tools for the dysgraphia disorders diagnosis and correction among primary schoolchildren of secondary general-education institutions. It demonstrates the results of the analysis of the fundamental classical and modern scientific research into the process of mastering writing by primary schoolchildren as a complex multi-level arbitrary mental process. The thesis highlights modern approaches to the study of writing disorders (psycholinguistic, clinico-psychological, neuropsychological, psychological and pedagogical) among younger schoolchildren with impaired and typical speech and psychophysical development. The conceptual content of the term "dysgraphia" has been expanded and clarified as a steady specific and systemic impairment of the formation and automation of writing skills, which hinders the complete development of written speech as means of communication and the formation of students' language abilities and skills. There has been identified a contradiction between the modern requirements of the educational process and the ability of children with dysgraphia to completely gain knowledge, skills and abilities in the subjects of the language cycle along with the insufficiently formed class teachers’ knowledge of the dysgraphia disorders structure, methods and techniques of their correction for primary schoolchildren. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject дисграфія uk
dc.subject навичка письма uk
dc.subject учні ЗЗСО uk
dc.subject діагностика uk
dc.subject корекція uk
dc.subject діагностична модель uk
dc.subject фонемо-графічні помилки uk
dc.subject корекційно-розвивальний методичний комплекс uk
dc.subject логопедична робота uk
dc.subject dysgraphia uk
dc.subject writing skill uk
dc.subject SGEI students uk
dc.subject diagnosis uk
dc.subject correction uk
dc.subject diagnostic model uk
dc.subject phoneme-graphic errors uk
dc.subject correctional and developmental methodological complex uk
dc.subject speech therapy work uk
dc.title Діагностика та корекція дисграфії у молодших школярів uk
dc.title.alternative Diagnosis and correction of dysgraphia among primary schoolchildren uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 376-056.264-057.874 (043.3)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу