Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає у тому, що
вперше:
– визначено критерії діагностики стану міждисциплінарних динамічних об’єднань умінь з предметно-сюжетного малювання, розв’язування і складання простих арифметичних задач у молодших школярів із ДЦП;
– виявлено взаємозалежності: 1) підвищення рівня розвитку вмінь з предметно-сюжетного малювання опосередковано сприяє підвищенню рівня розвитку вмінь зі складання простих арифметичних задач за допомогою підвищення рівня розвитку вмінь з розв’язування простих арифметичних задач; 2) сила
взаємного впливу згаданих умінь та дій, які мають різні рівні розвитку і знаходяться у різних зонах розвитку, залежить від різниці рівнів їх розвитку та зон їх розвитку;
– доведено, що опосередковане корекційне управління розвитком умінь молодших школярів з ДЦП (система трьох процесів «розвиток – корекція –розвиток») складається з двох типів безпосереднього управління: розвиток умінь з предметно-сюжетного малювання управляє корекцією вмінь з розв’язування
простих арифметичних задач (система двох процесів «розвиток – корекція»), корекція вмінь з розв’язування простих арифметичних задач управляє розвитком умінь зі складання простих арифметичних задач (система двох процесів «корекція – розвиток»);
– розроблено методику міжпредметного перенесення та корекційного управління розвитком загальних пізнавальних навчальних дій та вмінь молодших школярів із ДЦП зі складання простих арифметичних задач, опосередкованого розвитком умінь з предметно-сюжетного малювання; уточнено: сутнісні характеристики вмінь молодших школярів із ДЦП з предметно-сюжетного малювання, розв’язування і складання простих арифметичних задач, загальних пізнавальних навчальних дій та їх міждисциплінарних динамічних об’єднань, які знаходяться в зонах актуального і найближчого розвитку; сутність спеціальних синергетичних методів освіти та запропоновано їх педагогічні назви; набули подальшого розвитку: методики викладання математики та образотворчого мистецтва для дітей з порушеннями психофізичного розвитку; система оцінювання рівнів розвитку самостійності молодших школярів із ДЦП.
The scientific novelty of the obtained research results is that for the first time: - the concept of "indirect corrective development management" is defined; - it is proved that the subsystems of skills in subject-plot drawing, solving and addition of simple arithmetic problems, which are in different areas of development and have different levels of development, stimulate improvement processes in each other, and the strength of mutual influence of these subsystems depends on the difference their development and degrees of mutual influence of their development zones; - it was found that during the correctional management of skills development of primary school children with cerebral palsy to compile simple arithmetic problems, mediated by the development of skills in subject-plot drawing, the processes of development and correction in children's subsystems are in relation to transitivity; - dissipative functional structures in the system of skills in subject-plot drawing, solving and compiling simple arithmetic problems that arise in the systems of children's skills during correctional management of skills development of primary school children with cerebral palsy in compiling simple arithmetic problems mediated by development - plot drawing; - the methodical system of correctional management of development of skills of younger schoolboys with cerebral palsy on drawing up of simple arithmetic problems mediated by development of skills on subject-plot drawing is developed; - the concept of zones of development of skill systems of junior schoolchildren with cerebral palsy is specified; the essence of the processes of development and correction that occur in the skill systems of children of this category; - the method of teaching mathematics and fine arts for children with psychophysical development has been further developed.