Актуальність представленого дослідження обумовлена тим, що в ньому розглядається фахово значущий аспект підготовки майбутнього вчителя музики – формування домінантної уваги в процесі ансамблево- інструментальної підготовки. Мета дослідження: розробити, теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність методики формування домінантної уваги майбутніх учителів музики в процесі ансамблево-інструментальної підготовки. У роботі вперше: визначено поняття «домінантна увага майбутнього вчителя музики» та «ансамблево-інструментальна підготовленість учителя музики», використана його теоретична та практична сутність для розвитку ансамблево-інструментальних умінь студентів на основі зроблених висновків, відповідних наукових підходів та принципів; запропонована структура формування домінантної уваги майбутнього вчителя музики засобами спеціальних методичних прийомів у запропонованих педагогічних
умовах; розроблено критеріальний апарат для оцінки сформованості досліджуваного феномена та встановлення відповідних рівнів у межах запропонованої методики; уточнено зміст концертмейстерської та музичноінструментальної підготовки піаністів; подальшого розвитку набули положення щодо удосконалення форм, засобів та методів професійної підготовки учителів музичного мистецтва у ЗВО та концепція комунікативної діяльності та професійного співробітництва.
The relevance of the suggested research is presupposed by the idea that occupationally significant aspect of the future Music teacher’s training, i.e. shaping concentration dominance in the process of ensemble and instrumental training is being considered within it. In the thesis, for the first time ever: the notions of “the future Music teacher’s concentration dominance” and “the Music teacher’s ensemble and instrumental efficiency” are determined; its theoretic and practical sense in terms of developing the students’ ensemble and instrumental skills on the basis of conclusions and the corresponding science approaches and principles were implemented; the structure of shaping the future teacher’s concentration dominance via means of special methodological tools under the suggested pedagogical conditions was put forward; the criteria apparatus for assessing the development level of the phenomenon under research and distinguishing the corresponding levels within the determined methodology were elaborated; the content of the pianists’ concertmaster, music and instrumental training was specified; the statements referring to perfecting forms, means and methods of Music teachers’ occupational efficiency in higher educational institutions alongside with the conception of communication activity and professional collaboration obtained further development.