Дисертаційне дослідження присвячене проблемі організації корекційно- педагогічного супроводу індивідуального навчання молодших школярів з порушеннями пізнавальної діяльності. Актуальність дисертаційного дослідження зумовлена тим, що вимоги сучасного суспільства до розвитку дитини значно зросли, тому дитина з ООП потребує не лише корекційної допомоги, а спеціально організованого корекційно-педагогічного супроводу, що передбачає комплексну, глибоку та безперервну роботу з дитиною, у якій крім вчителя і учня задіюється команда фахівців, батьки. Частина учнів з порушеннями пізнавальної діяльності не можуть відвідувати школу через супутні проблеми зі здоров’ям, складні порушення розвитку, тому відповідним для них є індивідуальне навчання. У вітчизняній корекційній педагогіці проблема корекційно-педагогічного супроводу індивідуального навчання дітей з порушеннями пізнавальної діяльності ще системно не вивчалась. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що:
- вперше: визначена сутність поняття «корекційно-педагогічний супровід індивідуального навчання» та його складові; визначені умови забезпечення корекційно-педагогічного супроводу індивідуального навчання молодших школярів з порушеннями пізнавальної діяльності; розроблено критерії, показники і рівні сформованості навчальної діяльності; розроблено зміст і методи корекції навчальної діяльності учнів з порушеннями пізнавальної діяльності в умовах індивідуального навчання; описано форми роботи з батьками молодших школярів з порушеннями пізнавальної діяльності в умовах індивідуального
навчання;
- уточнено та розширено: принципи організації навчального процесу в індивідуальному навчанні; зміст і форми підготовки педагогів до реалізації індивідуального навчання молодших школярів з порушеннями пізнавальної діяльності;
- набули подальшого розвитку: уявлення про застосування методів і прийомів навчальної і корекційної роботи з дітьми з порушеннями пізнавальної діяльності.
This thesis research deals with organization of correctional and pedagogical support of individual education of junior schoolchildren with cognitive disorders. The topicality of the thesis research consists in the fact that modern society requirements related to a child development have increased significantly, that is why children with special educational needs require not only correctional assistance but also special organized correctional and pedagogical support providing comprehensive, deep and continuous work with a child; this work involves not only a teacher and a student but also a team of specially trained personnel and parents. Some students with cognitive disorders are not able to attend school due to concomitant health problems, complex developmental disorders, so individual education is the most appropriate training mode for them. The issue of correctional and pedagogical support of individual education of children with cognitive disorders has not been systematically studied in the field of Ukrainian correctional pedagogy yet.