Дисертаційна робота присвячена критичному аналізу методологічних, філософських та герменевтичних аспектів відкритого теїзму як концептуальної моделі провидіння. Відкритий теїзм – це ревізія класичної моделі провидіння Божого. Базовий відкритий теїзм утверджує в широкому сенсі класичний теїзм, несумісність каузальної та провіденційної відкритості з епістемічною визначеністю і закритістю майбутнього, а також епістемічну відкритість навіть для всезнаючого Бога. Відкритий теїзм розташовується на континуумі між армініанством і богослов’ям процесу щодо ступеня провіденційного контролю Богом всесвіту. Метою дослідження є здійснення критичного аналізу відкритої моделі провидіння, у комплексному аналізі філософії та герменевтики відкритого теїзму. Об’єктом дисертаційного дослідження є відкритий теїзм як модель розуміння провидіння Божого. Предметом дослідження є філософія і герменевтика відкритого теїзму.
The dissertation is devoted to the critical analysis of methodological, philosophical and hermeneutic aspects of open theism as a conceptual model of providence. Open theism is a revision of the classical model of God's providence. Basic open theism affirms in a broad sense classical theism, the incompatibility of causal and providential openness with epistemic certainty and closedness of the future, as well as epistemic openness even to the omniscient God. Open theism is located on the continuum between Arminianism and the theology of the process regarding the degree of providential control of the universe by God. The aim of the study is to carry out a critical analysis of the open model of providence, in a comprehensive analysis of the philosophy and hermeneutics of open theism. The object of the dissertation research is open theism as a model of understanding the providence of God. The subject of research is the philosophy and hermeneutics of open theism.