Дисертація присвячена виявленню та критичному аналізу богословських основ навчання і виховання, що запроваджені в системі протестантських закладів вищої богословської освіти України, що належать до Євро-азіатської акредитаційної асоціації. Виявлені особливості формування української протестантської теології освіти, розвиток якої стимулюється практичними потребами критичного переосмислення богословських основ навчання та виховання заради подолання численних криз богословської освіти у місцевому контексті та адекватного реагування на нові виклики, які виникають на глобальному та національному рівнях. Проаналізовані основні формально заявлені принципи навчання та виховання в системі закладів вищої богословської освіти українських протестантів на відповідність біблійному світогляду та відкритість до формування у студентів інтенцій на місійну роботу в умовах постхристиянського світу як загального контексту. Доведено, що єдині принципи освіти та виховання розповсюдилися також на навчальні заклади української євангельської діаспори. Виявлено, що програми окремих духовних шкіл українського протестантизму завжди мають власні унікальні риси, а тому уніфікація змісту та форми освіти, спільне розуміння богословських основ навчання та виховання не стали причиною для втрати семінаріями та іншими євангельськими закладами вищої духовної освіти власної специфіки, пов’язаної з традиціями навчання і виховання, що формуються з 1990 року або місійними цілями, які ставляться перед цими закладами сьогодні. Висновки та теоретичні положення, отримані в результаті дисертаційного дослідження, сприяють більш глибокому розумінню процесів, які відбуваються в українському євангельському освітньо-богословському середовищі в кінці ХХ і на початку XXI століття. Метою дослідження є критичний аналіз богословських основ навчання і виховання в сучасних українських навчальних закладах Євро-Азіатської Акредитаційної Асоціації.
The dissertation is devoted to the identification and critical analysis of the theological foundations of teaching and education, which are introduced in the system of Protestant institutions of higher theological education in Ukraine, belonging to the Euro-Asian Accreditation Association. Peculiarities of formation of Ukrainian Protestant theology of education are revealed, the development of which is stimulated by practical needs of critical rethinking of theological bases of teaching and teaching in order to overcome numerous crises of theological education in local context and adequate response to new challenges at global and national levels. The main formally stated principles of teaching and education in the system of institutions of higher theological education of Ukrainian Protestants for compliance with the biblical worldview and openness to the formation of students' intentions for missionary work in the post-Christian world as a general context are analyzed. It is proved that the uniform principles of education and upbringing also extended to educational institutions of the Ukrainian evangelical diaspora. It was found that the programs of individual theological schools of Ukrainian Protestantism always have their own unique features, and therefore the unification of the content and form of education, common understanding of theological foundations of teaching and education did not cause seminaries and other evangelical institutions of higher spiritual education to lose their own specifics. the traditions of teaching and education formed since 1990 or the missionary goals of these institutions today. The conclusions and theoretical positions obtained as a result of the dissertation research contribute to a deeper understanding of the processes taking place in the Ukrainian evangelical educational and theological environment in the late twentieth and early twenty-first century. The purpose of the study is a critical analysis of the theological foundations of teaching and education in modern Ukrainian educational institutions of the Euro-Asian Accreditation Association.