Дисертаційне дослідження присвячене обґрунтуванню теоретичних і методичних засад технічної підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій за умов проєктного навчання. Докладний аналіз результатів експериментального дослідження дозволяє дійти до висновку, що розроблена нами, апробована та впроваджена в практику роботи ЗВО України, методична система технічної підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій за умов проєктного навчання показує позитивний результат та вцілому, сприяє підвищенню рівня технічних компетентностей фахівця. Подальші наукові пошуки доцільно спрямувати на розробку ефективних методик застосування вебінарів у навчальному процесі ЗВО.
The dissertation research is devoted to substantiation of theoretical and methodical bases of technical preparation of future experts in information technologies under the conditions of project training. A number of contradictions that indicate the relevance of this area of research, in general, necessitated the continuation of the search for ways to improve the quality of the educational process, creating an effective methodological system of technical training of future IT professionals in project training, formation of information technology competencies, organization of information and educational environment. Thus, a detailed analysis of the results of the experimental study allows us to conclude that we have developed, tested and implemented in the practice of free economic science of Ukraine, the methodological system of technical training of future specialists in information technology in project training shows a positive result and, in general, . Further research should be aimed at developing effective methods of using webinars in the educational process of free economic zones.