Об’єктом дослідження визначено освітньо-виховний процес в школах для дітей зі зниженим зором. Предмет дослідження – корекційно-педагогічна методика розвитку образного мовлення у молодших школярів зі зниженим зором. Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає в тому, що вперше: подано цілісну характеристику образного мовлення учнів початкових класів зі зниженим зором; розроблено систему критеріїв щодо компонентів образного мовлення, показників і рівнів його сформованості у молодших учнів; виявлені особливості образного мовлення молодших школярів зі зниженим зором; визначені педагогічні умови розвитку образного мовлення молодших учнів зі зниженим зором в освітньо-виховному процесі; обґрунтовано методику корекційно-педагогічної роботи із розвитку образного мовлення у дітей молодшого шкільного віку зі зниженим зором.
The object of the study is the educational process in schools for visually impaired children. The subject of the study is the correctional and pedagogical methodology of figurative speech development among visually impaired children of primary school age. The scientific novelty of the study is: in being the first one to provide extensive characteristics of figurative speech among visually impaired younger schoolchildren, to establish a system of criteria for the components of figurative speech, their markers and stage of development among younger children, the first to identify the special aspects of figurative speech of younger schoolchildren with reduced vision, to determine the pedagogical setting for figurative speech development among visually impaired children of primary school age in the course of the educational process, to justify the methodology for correctional and pedagogical work on developing figurative speech among younger visually impaired schoolchildren.