У дисертації розглядається проблема реалізації діяльнісного підходу до формування в учнів експериментаторських умінь засобами мобільних та дистанційних технологій в навчанні фізики. На основі аналізу дослідження проблеми виявлено, що формування експериментаторських умінь учнів в умовах сучасного освітнього середовища на основі впровадження дистанційних та мобільних технологій має суттєві специфічні особливості і потребує грунтовного дослідження, зокрема не достатньо дослідженою залишається низка проблем, а саме: складники і зміст основних етапів формування експериментаторських умінь учнів в закладах середньої освіти; організаційні форми навчання в системі змішаного навчання, орієнтовані на формування в учнів умінь та навичок експериментальних досліджень; мало вивченими залишаються питання практичного використання мобільних додатків для формування експериментаторських умінь учнів; протиріччя між значущістю застосування дистанційного і мобільного навчання у закладах середньої освіти і не достатнім рівнем науково-методичного забезпечення такого навчання. Вище констатоване дозволило нам визначити шляхи і способи розв’язання зазначеної проблеми як основний напрям наукового
дослідження, що і зумовило актуальність дисертаційної роботи. Результати дослідження можуть бути використані у навчанні інтегрованого курсу «Природничі науки» та для удосконалення навчально- методичного забезпечення освітнього процесу з фізики в закладах загальної середньої освіти.
The dissertation discloses the issue of implementing an activity-based approach to the formation of experimental skills in students by means of mobile and distance technologies in teaching physics. Based on the analysis of the issue research it was found that the formation of experimental skills of students in the modern educational environment based on the introduction of distance and mobile technologies has significant specific features and requires thorough research, in particular, a number of issues remain insufficiently studied, namely: components and content of the main stages of experimental skills formation of students in secondary education institutions; organizational forms of training in the blended learning system, focused on the formation of skills and abilities of experimental research; issues of practical use of mobile applications for the formation of experimental skills of students remain poorly studied; contradictions between the importance of using distance and mobile learning in secondary education institutions and the insufficient level of scientific and methodological support of such education. The above allowed us to identify ways and means of solving this problem as the main direction of research, which determined the relevance of the dissertation. The research results can be used in teaching the integrated course "Natural Sciences" and for improving educational and methodological support of the educational process in physics in secondary education institutions.