Актуальність обраної проблематики підтверджує, що реформаційні процеси в освіті взаємопов’язані з суперечностями а саме: у соціально-освітньому контексті – між потребою суспільства у компетентних менеджерах фізичної культури і спорту та відсутністю системи формування професійної компетентності майбутніх менеджерів фізичної культури і спорту у закладах вищої освіти; у науково-освітньому контексті – між існуючою уніфікованою системою підготовки майбутніх менеджерів фізичної культури і спорту та необхідністю впровадження інновацій в освітній процес вищої школи; у методико-технологічному контексті – між необхідністю вдосконалення професійної підготовки майбутніх магістрів, здатних розв’язувати управлінські завдання в процесі професійної діяльності, та відсутністю у вищій школі педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх менеджерів фізичної культури і спорту; у контексті педагогічної практики – між впровадження позитивного міжнародного досвіду щодо підготовки майбутніх менеджерів фізичної культури і спорту та неготовністю вітчизняних закладів вищої освіти до швидкого втілення сучасних зарубіжних практик в освітній процес формування професійної компетентності здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня; в особистісному контексті – між потребою майбутніх менеджерів фізичної культури і спорту у професійному та особистісному розвитку та недостатньою увагою щодо формування їх фахових компетентностей у закладах вищої освіти. Для вирішення цих суперечностей проведено теоретичне та методичне обґрунтування, розроблено систему формування професійної компетентності менеджерів з фізичної культури і спорту, що дозволило визначити стратегічне спрямування щодо підвищення ефективності підготовки цих фахівців у закладах вищої освіти.
The relevance of the chosen issues confirms that the reform processes in education are interrelated with contradictions, namely: the need of society for a competent manager of physical culture and sports and insufficient capacity of the domestic educational system in the process of their preparation; the existing unified system of training future managers of physical culture and sports and the need to introduce innovations in the educational process of higher education; awareness by masters the necessity and significance of the development of professional competence of future managers of physical culture and sports and insufficient experience and level of its formation; the need for self-improvement and development of professional knowledge, skills and abilities of teachers in a fast-paced educational environment and their inability to quickly and swiftly adapt to these conditions; inconsistency of traditional target guidelines in the training of future managers of physical culture and sports with modern concepts for the development of this area in higher education; the need to introduce international experience in training future managers of physical culture and sports and the unpreparedness of higher education institutions for the rapid implementation of modern practices in the educational process. To resolve these contradictions, a theoretical and methodological substantiation was carried out, a system of formation of professional competence of managers of physical culture and sports was developed, which allowes to determine a strategic direction to increase the effectiveness of training these specialists in higher education institutions.