У дисертаційній роботі розроблено, теоретично обґрунтовано методику розвитку силових якостей курсантів військових закладів вищої освіти засобами армспорту у процесі фізичного виховання та експериментально перевірено її ефективність. Актуальність дисертаційного дослідження обумовлена: участю військовослужбовців Збройних Сил України у бойових діях на Сході нашої держави та міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки, що висуває високі вимоги до рівня фізичної підготовленості курсантів – майбутніх офіцерів Збройних Сил України; різким зниженням рівня здоров’я, фізичного розвитку та фізичної підготовленості випускників шкіл України – вступників до військових закладів вищої освіти; високою популярністю силових видів спорту серед курсантів військових закладів вищої освіти. Заняття армспортом сприяють ефективному розвитку силових якостей курсантів, покращанню їх фізичного розвитку, зміцненню здоров’я, формуванню позитивної мотивації до систематичних занять фізичними вправами, формуванню морально-вольових якостей та покращанню психоемоційного стану. Однак, питання впровадження армспорту, як засобу фізичного виховання курсантів, в освітній процес військових закладів вищої освіти, є недостатньо дослідженим, що підкреслює актуальність проведення наукових досліджень за темою дисертаційної роботи.
In the thesis paper, the methodology for developing the power qualities of the cadets of higher military education institutions by means of armsport in the course of physical education is developed, theoretically substantiated and its efficiency is experimentally checked. The relevance of the thesis research is conditioned by the long-term participation of the servicemen of the Ukrainian Armed Forces in hostilities in the East of our country and international peacekeeping operations, which places high demands on the physical fitness level of cadets – future officers of the Ukrainian Armed Forces; by a sharp decline in the level of health, physical development, and physical fitness of Ukrainian school graduates – applicants to higher military education institutions; by high popularity of power sports among the cadets of higher military education institutions. Armsport contribute to the effective development of power qualities of cadets, improve their physical development and health, form a positive motivation for regular exercises, develop moral and volitional qualities, and improve the psycho-emotional state. However, the introduction of armsport as a means of physical education of cadets in the educational process is insufficiently studied, which emphasizes the relevance of the research on the thesis subject.