Дисертація присвячена дослідженню теорії та практики реалізації процесу формування готовності студентської молоді до міжособистісної взаємодії в полікультурному середовищі педагогічного університету. Доцільність наукового осмислення окресленої проблеми посилюється необхідністю усунення низки виявлених суперечностей, наявних у сучасній педагогічній теорії та практиці, зокрема: між потребою української держави в компетентних фахівцях, здатних успішно взаємодіяти з носіями інших культур в умовах глобалізованого суспільства, та недостатнім рівнем сформованості полікультурної компетентності у випускників університетів України; між потребою в міжкультурній толерантній взаємодії суб’єктів освітнього процесу і недостатньою розробкою її в науково-теоретичному та методичному аспектах; потребою студентської молоді у міжособистісній взаємодії в полікультурному середовищі педагогічного університету та відсутністю належного теоретико-методологічного супроводу цього процесу в закладах вищої освіти. Матеріали та висновки проведеного дослідження можуть бути використані для укладання підручників, навчально-методичних посібників, оновлення змісту лекційних, семінарських та практичних занять з педагогіки, історії педагогіки та порівняльної педагогіки; у системі підвищення кваліфікації викладацьких кадрів.
The dissertation is devoted to the research of the theory and practice of the process of the student youth readiness formation realization for interpersonal interaction in the multicultural environment of the pedagogical university. The expediency of outlined problem scientific understanding is growing the need to eliminate a number of identified contradictions that exist in the modern pedagogical theory and practice, in particular: between the needs of the Ukrainian state in competent professionals who are able to interact successfully with carriers of other cultures in a globalized society, and in sufficient level of Ukrainian universities graduates multicultural competence formation of; between the need for intercultural tolerant interaction of the educational process of subjects and its insufficient development of it in scientific-theoretical and methodological aspects; the need of student youth in interpersonal interaction in the multicultural environment of the pedagogical university and the lack of proper theoretical methodological support of this process in higher education institutions. Materials and conclusions of the study can be used to compile textbooks, manuals, update the content of lectures, seminars and practical classes on the Theory of education, history of Theory of education and comparative Theory of education; in the system of teaching staff professional development.