Мета дослідження полягає у виокремленні, науковому обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності педагогічних умов формування крос-культурної компетентності майбутніх менеджерів готельного бізнесу. Основні положення дослідження можуть бути використані для широкого спектра спеціальностей з метою вдосконалення рівня сформованості крос-культурної компетентності майбутніх фахівців, а також у післядипломній освіті для підвищення кваліфікації менеджерів індустрії гостинності. Педагогічний експеримент сприяв вирішенню основного завдання дослідження, досягненню релевантної результативності формування крос- культурної компетентності майбутніх менеджерів готельного бізнесу
The objective of the study is to identify, scientifically substantiate, and experimentally test the efficiency of pedagogical conditions for cross-cultural competence formation in future managers of the hotel industry. The main provisions of the study may be used for a wide range of specialties in order to improve the level of cross-cultural competence formedness in future professionals, as well as in postgraduate education to enhance the skills of the hospitality industry managers. The pedagogical experiment contributed to the solution of the main task of the study, to the achievement of the relevant effectiveness of cross-cultural competence formation in future hotel industry managers.