Дисертація присвячена вивченню психологічних умов формування комунікативної компетентності студентів-логопедів впродовж їх навчання у закладі вищої освіти. У дисертаційному дослідженні здійснено науковотеоретичний аналіз та емпіричне дослідження комунікативної компетентності майбутніх логопедів та психологічних умов її формування.
Висвітлено організаційно-методичні підходи до проведення емпіричного дослідження, описано результати експериментального дослідження, обґрунтовано психологічну програму формування комунікативної компетентності майбутнього логопеда.
Розглянуто ключові поняття дисертаційного дослідження такі, як «спілкування», «комунікація», «компетентність», «компетенція» та «комунікативна компетентність».
Визначено поняття «компетентність» як підготовленість до оптимального здійснення певної діяльності, здатність вирішувати низку завдань на високому рівні кваліфікації відповідно до конкретних умов з метою задоволення професійних потреб. З’ясовано, що професійна успішність людини залежить від
рівня розвитку її здібностей, а ефективність спілкування залежить від рівня розвитку комунікативної компетентності.
The dissertation was dedicated to the study of psychological conditions of formation communicative competence of students speech therapists during their studies in higher education institutions. The dissertation research the scientific-theoretical analysis and empirical research of communicative competence of future speech therapists and psychological conditions of its formation.
The organizational and methodological approaches to conducting empirical research is highlighted, the results of experimental research are described, the substantiated psychological program of formation communicative competence of future speech therapist. The basic concepts of the dissertation research are considered, such as «communication», «communication», «competency», «competence» and «communicative competence».
The concept of «competence» is defined as the readiness for the optimal implementation of a certain activity, the ability to solve a number of tasks at a high level of qualification in accordance with specific conditions in order to meet professional needs. It was found that a person's professional success depends on the level of
development of his abilities, and the effectiveness of communication depends on the level of development of communicative competence.
The concept of «communicative competence» is analyzed in terms of communicative and competence approaches.