Існування та функціонування сучасної людини в насиченому інформаційному просторі та неухильно зростаюча роль медіа в житті та освітній практиці людини актуалізують розвиток медіаграмотності, медіакомпетентності та критичної медіаграмотності. Медійне середовище кардинально змінилося за останні кілька десятиліть.У зв’язку з цим необхідно, щоби вчителі мали високий рівень медіаграмотності, яка дозволить їм ефективно працювати з інформацією та успішно формувати медіаграмотність та медіакомпетентність здобувачів освіти. У статті розглядається актуалізація медіаграмотності сучасного вчителя в умовах зміни інформаційних парадигм, коли традиційна модель широкого поширення інформації за допомогою медіа трансформується під впливом соціальних медіа, змінюючи когнітивні елементи сприйняття навколишньої реальності, принципи та механізми формування картини світу сучасної людини. Істотним фактором у соціумі стає інформація, її створення, опрацювання та використання в різних формах займає все більший відсоток у житті людини. З розвитком електронної демократії формуються нові умови життя та діяльності в інформаційному суспільстві. Головними ознаками такого суспільства, що визначають зміну вимог до процесу навчання, є ставлення до виробництва та споживання інформації. Сучасна освіта – процес динамічний, в якому особливого значення набуває формування медіаграмотності, медіакомпетентності і критичної медіаграмотності на різних рівнях освіти. Безперервність та системність усього спектра формування умінь роботи з інформацією та медіа забезпечують здобувачам освіти можливість бути конкурентоспроможними, кваліфікованими, мобільними, універсальними фахівцями в сучасному інформаційному суспільстві. Забезпечити це можна лише із запровадженням медіаграмотності як трансверсальної компетентності в освітній процес. Тому постала необхідність зрозуміти, чому вчитель має бути медіаграмотним.
The existence and functioning of modern man in a rich information space and the ever-growing role of the media in human life and educational practice actualize the development of media literacy, media competence and critical media literacy. The media environment has changed dramatically in the last few decades. In this regard, it is necessary that teachers have a high level of media literacy, which will allow them to work effectively with information and successfully develop media literacy and media competence of students. The article examines the actualization of media literacy of modern teachers in changing information paradigms, when the traditional model
of dissemination of information through the media is transformed under the influence of social media, changing the cognitive elements of perception of reality, principles and mechanisms of modern worldview. An important factor in society is information, its creation, processing and use in various forms occupies an increasing percentage in human life.With the development of e-democracy, new living and working conditions in the information society are being formed. The main features of such a society that determine the changing requirements of the learning process is the attitude to the production and consumption of information. Modern education is a dynamic process in which the formation of media literacy, media competence and critical media literacy at different levels of education becomes especially important. Continuity and systematization of the whole spectrum of formation of information and media skills provide students with the opportunity to be competitive, qualified, mobile, universal professionals in the modern information society. This can be ensured only with the introduction of media literacy as a transversal competence in the educational process. Therefore, there is a need to understand why a teacher should be media literate.