У статті розкрито сутність понять «педагогічні умови» та «медіаграмотність»; обґрунтовано педагогічні умови формування медіаграмотності майбутніх педагогів у сучасних закладах вищої педагогічної освіти. Проаналізовано сучасну педагогічну і методичну літературу із проблеми формування медіаграмотності в майбутніх педагогів. Наведено можливі варіанти реалізації запровадження моделей медіаосвіти та медіаграмотності до професійної підготовки майбутніх учителів у сучасних закладах вищої педагогічної освіти. У роботі використано такі теоретичні методи, як: аналіз, систематизація й узагальнення методологічних та наукових принципів із проблеми підготовки майбутніх учителів до формування медіаграмотності. Виявлено основні методологічні підходи (особистісно орієнтований, аксіологічний, компетентнісний) та принципи (моделювання професійної діяльності в закладі вищої освіти).Соціально-економічні зміни, які відбуваються сьогодні в Україні, визначили нові напрями формування професійної компетентності майбутніх учителів суспільних предметів. Сучасна система підготовки студентів у закладах вищої освіти є однією з нагальних проблем сьогодення, оскільки вона повинна відповідати оновленим вимогам та забезпечувати належний рівень готовності майбутніх фахівців до ефективної професійної діяльності. Обґрунтовано висновок, що в сучасній педагогічній освіті медіаграмотність стала однією із ключових компетенцій «Нової української школи» сьогодні. І якщо традиційно вчитель виконував роль перекладача інформації,то відповідно до нової парадигми його роль полягає насамперед у розвитку критичної медіаграмотності учнів, аналітичних навичок, умінь, здатності до співпраці та вирішення складних завдань, набору пізнавальних інструментів, які необхідні для найбільш ефективного використання потенціалу сучасних масмедіа.
The article reveals the essence of the concepts “pedagogical conditions” and “media literacy”; the pedagogical conditions of formation of media literacy of future teachers in modern institutions of higher pedagogical education are substantiated. The modern pedagogical and methodical literature on the problem of formation of media literacy in future teachers is analyzed. Possible variants of realization of introduction of models of media education and media literacy to professional training of future teachers in modern establishments of higher pedagogical education are resulted. The following methods are used in the work: theoretical – analysis, systematization and generalization of methodological and scientific principles on the problem of preparation of future teachers for the formation of media literacy. The main methodological approaches (personality-oriented, axiological, competence) and principles (modeling of professional
activity in a higher education institution) are revealed. Socio-economic changes taking place today in Ukraine have identified new directions for the formation of professional
competence of future teachers of public subjects. The modern system of student training in higher education institutions is one of the urgent problems of today, as it must meet the updated requirements and ensure the appropriate level of readiness of future professionals for effective professional activity. The conclusion is substantiated that in modern pedagogical education media literacy has become one of the key competencies
of the “New Ukrainian School” today. And if traditionally the teacher played the role of translator of information, according to the new paradigm, his role is primarily to develop critical media literacy of students, analytical skills, ability to cooperate and solve complex problems and a set of cognitive tools needed to most effectively use the potential of modern media.