У дисертації науково обґрунтовано теоретичні і методичні засади природничо-наукової підготовки майбутніх психологів у закладах вищої освіти.
Розроблено та експериментально перевірено систему природничонаукової підготовки майбутніх психологів у закладах вищої освіти, що акумулює у собі авторську концепцію природничо-наукової підготовки майбутніх психологів у закладах вищої освіти, модель системи природничонаукової підготовки майбутніх психологів у закладах вищої освіти, педагогічні умови та інформаційно-методичні ресурси природничо-наукової підготовки майбутніх психологів у закладах вищої освіти.
The dissertation scientifically substantiates theoretical and methodological principles of future psychologists’ science preparation in higher education institutions.
There was developed and experimentally tested a system of science preparation of future psychologists in higher education institutions, it accumulates the author’s concept of science preparation of future psychologists in higher education institutions, a model of science preparation system for future psychologists in higher education institutions, pedagogical conditions and informational and methodical resources of future psychologists’ science preparation in higher education institutions.