ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Покрова, С. В. | |
dc.date.accessioned | 2023-02-22T12:50:04Z | |
dc.date.available | 2023-02-22T12:50:04Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Покрова, С. В. Оцінювально-аналітична компетентність у структурі професійної діяльності вчителя початкових класів / С. В. Покрова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 90. – С. 113-118. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.90.23 | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39284 | |
dc.description.abstract | В статті розглянуто сутність поняття “оцінювально-аналітична компетентність” та її роль у професійній діяльності вчителя початкових класів. Окреслено мету професійної діяльності вчителя початкових класів за Професійним стандартом: організація навчання й виховання учнів під час здобуття ними освіти через формування у них ключових компетентностей і світогляду на основі загальнолюдських і національних цінностей. За Професійним стандартом вчителя початкових класів виділено складові оцінювально-аналітичної компетентності, наявні в більшості трудових функцій, які повинні здійснювати педагоги. Зазначено, що оцінювально-аналітична компетентність є не самостійним елементом професійної діяльності фахівця, а компонентом “механізму” освітнього процесу. Наведено особливості її формування та розвитку в загальній системі професійних компетентностей педагога. Розкрито функції, в яких виявляється компетентність в оцінювальній діяльності, а саме: ціннісна (самооцінювання й самовдосконалення як основний фактор, що обумовлює якість оцінювальної діяльності), мотиваційна (спонукання себе до самовдосконалення й саморозвитку), рефлексивна (аналіз причинно-наслідкових зв’язків), комунікативна (розуміння й ефективна взаємодія з усіма суб’єктами освітнього процесу). Уточнено показники, за якими визначається сформованість у вчителя початкових класів оцінювально-аналітичної компетентності. Виявлено, що розвиток оцінювально-аналітичної компетентності – це багаторівневий індивідуальний процес, що містить у собі самоосвітню діяльність, участь в роботі методичних об’єднань та професійних спільнот, підвищення кваліфікації та, за необхідності, професійну перепідготовку. Описано методи оцінювання: якісні, кількісні й комбіновані, які повинен використовувати вчитель початкових класів з розвиненою оцінювально-аналітичною компетентністю в оцінювальній діяльності. | uk |
dc.description.abstract | In the article, the author examines the essence of the concept of "evaluative and analytical competence" and its role in the professional activity of a primary school teacher. The author notes the purpose of the professional activity of a primary school teacher according to the Professional Standard: organization of education and training of students during their education through the formation of their basic competencies and worldview based on universal and national values. According to the Professional Standard of primary school teachers, the components of evaluative and analytical competence, which are present in most of the work functions that must be performed by teachers, are highlighted. The author notes that assessment and analytical competence is not an independent element of a specialist's professional activity, but a component of the "mechanism" of the educational process. The author cites the peculiarities of its formation and development in the general system of the teacher's professional competencies. Reveals the functions in which competence in assessment activities is revealed, namely: value function (self-assessment and self-improvement as the main factor determining the quality of assessment activity), motivational function (encouraging oneself to self-improvement and self-development), reflexive function (analysis of causal relationships), communicative function (understanding and effective interaction with all subjects of the educational process). The author clarifies the indicators that determine the formation of the primary school teacher's evaluative and analytical competence. The author reveals that the development of evaluative and analytical competence is a multi-level individual process that includes self-education, participation in the work of methodical associations and professional communities, professional development and, if necessary, professional retraining. The author describes assessment methods: qualitative, quantitative and combined, which should be used by a primary school teacher with developed assessment and analytical competence in assessment activities. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | оцінювально-аналітична компетентність | uk |
dc.subject | професійна діяльність | uk |
dc.subject | оцінювання результатів навчання | uk |
dc.subject | вчитель початкових класів | uk |
dc.subject | evaluative and analytical competence | uk |
dc.subject | professional activity | uk |
dc.subject | evaluation of learning results | uk |
dc.subject | primary school teacher | uk |
dc.title | Оцінювально-аналітична компетентність у структурі професійної діяльності вчителя початкових класів | uk |
dc.title.alternative | Evaluation and analytical competence in the structure of the professional activity of a primary class teacher | uk |
dc.type | Article | uk |