Стаття присвячена художньому порівняльному аналізу жіночих образів у новелістиці М. Козоріса та Марка Черемшини. у новелах відображено типове становище збіднілої внаслідок смерті годувальника селянської родини. Марко Черемшина та Михайло Козоріс художньо змоделювали ситуацію неможливості виправлення ситуації, причина якої криється в тогочасному суспільному становищі селянства. Зроблено висновок про наявність стилістики модернізму в розкритті традиційних реалістичних образів: вони наповнені експресіоністичними нотками, екзистенційними рефлексіями та драматизмом самотності.
Статья посвящена художественному сравнительному анализу женских образов в новеллистике М. Козориса и Марка Черемшины. В новеллах отражено типичное положение обедневшей из-за смерти кормильца крестьянской семьи. Марко Черемшина и М. Козорис художественно смоделировали ситуацию невозможности исправить ситуацию, причина которой кроется в общественном положении крестьянства в то время. Сделан вывод о наличии стилистики модернизма в раскрытии традиционных реалистических образов: они наполнены экспрессионистическими нотками, экзистенциальными рефлексиями и драматизмом одиночества.
The article is devoted to the artistic comparative analysis of female images in the novels of M. Kozorys and Marko Chermeshina. The stories depict the typical situation of the impoverished as a result of the death of the breadwinner of the peasant family. Marko Chermeshina and M. Kozorys artistically modeled the situation of impossibility to rectify the situation, the reason of which lies in the social situation of the peasantry at that time. The conclusion is made of the presence of modernist stylistics in the disclosure of traditional real-istic images: they are filled with expressionist notes, existential reflections and the drama of loneliness.