ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Хворостянко, Наталія Анатоліївна | |
dc.date.accessioned | 2023-01-30T08:45:19Z | |
dc.date.available | 2023-01-30T08:45:19Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Хворостянко Наталія Анатоліївна. Психологічні особливості соціальної ініціативності студентської молоді : дисертація … доктора філософії у галузі психології : 053 Психологія, 05 Соціальні та поведінкові науки / Хворостянко Наталія Анатоліївна ; науковий керівник : Андрущенко Тетяна Вікторівна ; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2022. – 326 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38936 | |
dc.description.abstract | Проведено теоретико-методологічний аналіз наукових джерел в галузях педагогіки, соціології, політології, філософії щодо засад вивчення ініціативності та соціальної ініціативності. Проаналізовано основні психологічні підходи до дослідження соціальної ініціативності: психоаналітичний, біхевіоральний, асоціативний, функціональний, позитивний, соціальний, культурноісторичний, діяльнісний, суб’єктивний, системний, інтегрований. На підставі теоретичного аналізу виявлено, що соціальна ініціативність є видом ініціативності та рушійною силою соціальної активності особистості. Встановлено сутність та змістове наповнення поняття «соціальна ініціативність». Визначено основні властивості соціальної ініціативності особистості: соціальне мислення, соціальні установки, самоставлення, самостійність, відповідальність, цілепокладання, благополуччя, самоствердження, мотивація досягнення успіху, лідерство, комунікативна поведінка та готовність до соціальної активності. Проаналізовано наукові дослідження ініціативності та соціальної ініціативності особистості в онтогенезі. Виявлено, що перші прояви соціальної ініціативності відбуваються в підлітковому віці, а вершиною розвитку соціальної ініціативності є юнацький вік. Обґрунтовано властивості та структуру соціальної ініціативності студентської молоді. Виділено компоненти соціальної ініціативності в студентів ЗВО: когнітивнооціночний, мотиваційновольовий, поведінковокомунікативний. Встановлено властивості кожного з компонентів соціальної ініціативності здобувачів вищої освіти: когнітивнооціночний компонент складається з соціальних установок, соціального мислення, самоставлення, самостійність та відповідальність; мотиваційновольовий компонент включає в себе цілепокладання, самоствердження, благополуччя та мотивацію досягнення успіху; поведінковокомунікативний компонент складається з наступних властивостей: лідерство, готовність до соціальної активності та комунікативна поведінка. | uk |
dc.description.abstract | The theoretical and methodological analysis of scientific sources in the fields of pedagogy, sociology, political science, and philosophy regarding the principles of studying initiative and the social initiative was carried out. The main psychological approaches to the study of the social initiative are analyzed: psychoanalytic, behavioral, associative, functional, positive, social, culturalhistorical, activity, subjective, systemic, and integrated. Based on the theoretical analysis, it was found that social initiative is a type of initiative and the driving force of the social activity of an individual. The essence and content of the concept of "social initiative" have been established. The main properties of a person's social initiative are determined: social thinking, social attitudes, selfattitude, independence, responsibility, goal setting, wellbeing, self-affirmation, motivation to achieve success, leadership, communicative behavior, and readiness for the social initiative. Scientific studies of initiative and social initiative of an individual in ontogenesis are analyzed. It was found that the first manifestations of social initiative occur in adolescence, and the peak of the development of social initiative is in youth. The properties and structure of the social initiative of student youth are substantiated. The components of social initiative among students of higher education institutions are distinguished: cognitive-evaluative, motivational-volitional, and behavioral-communicative. The properties of each of the components of the social initiative of students of advanced education have been established: the cognitive-evaluative component consists of social attitudes, social thinking, self-esteem, independence, and responsibility; the motivational-volitional component includes goal setting, self-affirmation, wellbeing, and motivation to achieve success; the behavioral and communicative component consists of the properties of leadership, readiness for social activity, and communicative behavior. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.subject | соціальна ініціативність | uk |
dc.subject | студентська молодь | uk |
dc.subject | когнітивно-оціночний компонент соціальної ініціативності | uk |
dc.subject | мотиваційно-оціночний компонент соціальної ініціативності | uk |
dc.subject | поведінково-комунікативний компонент соціальної ініціативності | uk |
dc.subject | соціальна установка | uk |
dc.subject | соціальне мислення | uk |
dc.subject | самоставлення | uk |
dc.subject | самостійність | uk |
dc.subject | відповідальність | uk |
dc.subject | цілепокладання | uk |
dc.subject | самоствердження | uk |
dc.subject | благополуччя | uk |
dc.subject | мотивацію досягнення успіху | uk |
dc.subject | готовність до соціальної активності | uk |
dc.subject | комунікативну поведінка | uk |
dc.subject | лідерство | uk |
dc.subject | психологічний тренінг | uk |
dc.subject | the social initiative | uk |
dc.subject | student youth | uk |
dc.subject | the cognitive-evaluative component of social initiative | uk |
dc.subject | the motivational-evaluative component of social initiative | uk |
dc.subject | the behavioral-communicative component of social initiative | uk |
dc.subject | social attitude | uk |
dc.subject | social thinking | uk |
dc.subject | selfdetermination | uk |
dc.subject | independence | uk |
dc.subject | responsibility | uk |
dc.subject | goal setting | uk |
dc.subject | selfaffirmation | uk |
dc.subject | wellbeing | uk |
dc.subject | motivation to achieve success | uk |
dc.subject | readiness to social activity | uk |
dc.subject | communicative behavior | uk |
dc.subject | leadership | uk |
dc.subject | psychological training | uk |
dc.title | Психологічні особливості соціальної ініціативності студентської молоді | uk |
dc.title.alternative | Psychological features of social initiative of student youth | uk |
dc.type | Dissertation | uk |