У дослідженні висвітлено актуальну проблему формування професійної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Проаналізовано основні поняття, а саме: «професійна культура майбутнього вихователя», «успіх», «успішність», «освітня діяльність студента». Здійснено аналіз взаємозв’язків професійної культури майбутнього фахівця з його успішністю в освітній діяльності. Узагальнено складові професійної культури майбутнього педагога, до яких увійшли духовно-творчий, когнітивний, емоційно-мотиваційний, рефлексивно-перцептивний, інструментальний компоненти. Акцент в дослідженні зроблено на духовно-творчому компоненті, який визначає гуманістичну спрямованість діяльності педагога. Проаналізовано особливості впровадження у процесі викладання курсу «Психологія дитячої творчості» студентам спеціальності «Дошкільна освіта» розробленої програми психологічного супроводу дітей дошкільного віку, педагогів та батьків «Розвиток творчого потенціалу й винахідливості особистості – шлях до життєвого успіху», головним завданням якої є розвиток творчого потенціалу та соціальної винахідливості дітей та дорослих, формування готовності всіх учасників освітнього процесу стати успішною людиною. У подальших дослідженнях планується розроблення технології формування професійної культури майбутніх вихователів та її впровадження в освітній процес закладу вищої педагогічної освіти.
The study highlights the actual problem of the preschool institutions’ future educators’ professional culture formation. The basic concepts are analyzed, namely: ‘future educator’s professional culture’, ‘success’, ‘successness’, ‘student's educational activity’. The analysis of future specialist’s professional culture interconnections with his/her success in professional activity. The future teacher’s professional culture components are generalized, including spiritual, creative, cognitive, emotional and motivational, reflective and perceptual, development ones. The emphasis in the study is on the spiritual and creative component, which determines teacher’s humanistic guidance. The peculiarities in preschool children, teachers and parents’ psychological support program ‘The Individual’s Creative Potential and Ingenuity Development is the Life Success Path’ are analyzed, the main task of which is the children and adults’ creative potential and social ingenuity development, all participants’ readiness formation in the educational process to become a successful person, which was introduced during the Children's Creativity Psychology Course dealing with Preschool Education specialty students. In further researches the technology of professional future educators’ culture formation and its introduction into the higher pedagogical education process are planned to develop.