Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Ideas of self-improvement of teacher's personality in ukrainian pedagogical thoughts as a reflection of national-cultural identity of the ukrainian nation

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Tsvietkova, Hanna
dc.contributor.author Panasenko, Ellina
dc.date.accessioned 2023-01-25T09:32:15Z
dc.date.available 2023-01-25T09:32:15Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Tsvietkova, H. Ideas of self-improvement of teacher's personality in ukrainian pedagogical thoughts as a reflection of national-cultural identity of the ukrainian nation / H. Tsvietkova, E. Panasenko // Освіта ХХІ століття: реалії, виклики, тенденції розвитку : колективна монографія = The XXI century education: realities, challenges, development trends: collective monograph / за наук. ред. Ганни Цвєткової. ‒ Hameln : InterGING, 2020. ‒ С. 3-34. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38913
dc.description.abstract Based on the analysis of historical and pedagogical literature, the ideas of formation and development of the phenomenon of self-improvement of the teacher's personality as a reflection of the national-cultural identity of the Ukrainian people are studied, the periods of development of the phenomenon of self-improvement in the history of national pedagogical thought are determined; it is found that the phenomenon of self-improvement is an example of the intertwining of rational and irrational, intellectual and sensual; domestic models of self-improvement are characterized by cordocentrism, which reflects the mentality of the Ukrainian nation, the philosophy of the heart and the pedagogy of the soul. uk
dc.description.abstract На підставі аналізу історико-педагогічної літератури досліджено ідеї становлення й розвитку феномену самовдосконалення особистості педагога як відображення національно-культурної ідентичності українського народу, визначено періоди розвитку феномену самовдосконалення в історії вітчизняної педагогічної думки; з’ясовано, що феномен самовдосконалення – приклад переплетіння раціонального та ірраціонального, інтелектуального й чуттєвого; вітчизняні моделі самовдосконалення характеризуються кордоцентричністю, що відображає ментальність української нації, філософію серця та педагогіку душі. uk
dc.language.iso en uk
dc.publisher InterGING uk
dc.subject national and cultural identity uk
dc.subject mindset of the Ukrainian nation uk
dc.subject philosophy of the heart uk
dc.subject the phenomenon of self-improvement uk
dc.subject the personality of the teacher uk
dc.subject cordocentrism uk
dc.subject національно-культурна ідентичність uk
dc.subject ментальність української нації uk
dc.subject філософія серця uk
dc.subject феномен самовдосконалення uk
dc.subject особистість педагога uk
dc.subject кордоцентричність uk
dc.title Ideas of self-improvement of teacher's personality in ukrainian pedagogical thoughts as a reflection of national-cultural identity of the ukrainian nation uk
dc.title.alternative Ідеї самовдосконалення особистості педагога в українській педагогічній думці як відображення національно-культурної ідентичності українського народу uk
dc.type Monograph/book section uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу