Епоха неолібералізму в інформаційному суспільстві обумовлена специфікою останнього, в якому саме інформація та комунікативність стають домінантними ознаками. Таке суспільство зорієнтоване на отримання інформації не лише про себе, а й про навколишнє середовище та особистість, яка має гнучко адаптуватися до нього. Особливо великий вплив має інформаційний простір на формування ціннісних структур свідомості молодої людини. У статті охарактеризовано стиль сучасних виконавців нового покоління folk music як самостійну форму комунікацій XXI століття та пошук нового прояву Традиції. Виокремлено його визначальні риси, серед яких: індивідуальність, колективність, мікстова природа, усність та порушення канону. Тенденція сценічного втілення folk music широко відчиняє браму сучасності. Зараз чи не кожен другий виконавець звертається у своїй творчості до мотивів народної пісні, навіть ті, чий стиль не має нічого спільного з folk. Сучасна популярна музика своїм спрощенням підсвідомо тяжіє до народних пісень, адже будується за тим самим принципом, що і давні обрядові пісні – вузький діапазон і багато повторів. Поясненням цього є, мабуть, те, що еволюція не відходить від традиції, навіть із втіленням у різні форми. Аналіз творчого доробку українських folk гуртів “Фолькнери”, “Onuka”, “Go_A” та китайських виконавців підтверджує, що синтезування етніки з сучасним аранжуванням може мати окреме місце в системі напрямів популярної музики і сприяти формуванню цікавого музичного контенту з національним забарвленням. Входження української музики до світового музичного контексту обумовлене новаторським підходом вітчизняних музикантів, їх унікальною творчою позицією та пошуком шляхів репрезентації своєї культури.
The era of neoliberalism in the information society is due to the specificity of the latter, in which information and communication become the dominant features. Such a society is focused on obtaining information not only about itself, but also about the environment and the individual, who must flexibly adapt to it. The information space has a particularly great influence on the formation of the value structures of a young person’s consciousness.
The article describes the style of modern performers of the new generation of folk music as an independent form of communication of the XXI century and the search for a new manifestation of tradition. Its defining features are singled out, among which: individuality, collectivity, mixed nature, orality and violation of the canon. The article considers the peculiarities of the development of modern Ukrainian socio-cultural space, which represents multiple and multidimensional modern audiovisual reality, and also puts the individual in front of the problem of choosing his place in it and awareness of responsibility for his choice. Ukrainian folk music must become a kind of metalanguage, able to meet the challenges of modernity, while maintaining the knowledge accumulated by mankind until the XXI century. Analysis of the creative work of Ukrainian folk groups “Fоulkner”, “Onuka”, “Go_A” and Chinese artists confirms that the synthesis of ethnicity with modern arrangements can have a special place in the system of popular music and contribute to the formation of interesting music content with national colors. The entry of Ukrainian music into the world musical context is due to the innovative approach of Ukrainian musicians, their unique creative position and the search for ways to represent their culture.