У статті висвітлено питання оволодіння сучасними цифровими технологіями і ресурсами та їхнього використання, що стає одним з основних компонентів професійної підготовки сучасного фахівця у галузі фізичної культури і спорту. Це пов’язано з інтенсивним розвитком суспільства, необхідністю адаптації фахівців до нових життєвих реалій, а також із впровадженням дистанційного навчання.
Розглянуто наукові погляди вчених на питання модернізації професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі фізичної культури і спорту, які характеризуються різноаспектністю, що можна пояснити наявністю значної кількості тлумачень понять, які останніми роками отримали поширення у галузі фізичної культури і спорту, зокрема: “освіта”, “цифрова компетентність”, “цифровізація” тощо.
Нинішня система освіти ґрунтується на необхідності розвитку творчих здібностей здобувачів освіти, що надаватиме можливість швидко приймати рішення та вирішувати проблеми у майбутній професійній діяльності. З огляду на це, викладачі та студенти повинні активно використовувати цифрові технології під час навчання, щоб підвищити ефективність перебігу освітнього процесу. Зазначено, що сучасні умови організації та реалізації комунікації між викладачем і здобувачами освіти вимагають розроблення і впровадження в освітній процес профільних ЗВО професійно орієнтованих програмних і програмно-педагогічних засобів і курсів.
Доведено, що у галузі фізичної культури і спорту, як і в багатьох інших, виникла необхідність переходу від традиційних засобів до використання цифрових технологій, які дають можливість здійснювати збір, обробку і передачу інформації, проводити самоосвітню діяльність та фізкультурно-оздоровчу роботу з населенням, якісно змінювати зміст, методи та організаційні форми навчання, займатися підготовкою висококваліфікованих спортсменів тощо.
The article states that the issue of mastering modern digital technologies and resources and their use becomes one of the main components of the professional training of a modern specialist in the field of physical culture and sports. This is due to the intensive development of society, the need to adapt specialists to new life realities, as well as the introduction of distance learning. The scientific views of scientists on the issue of modernization of professional training of future specialists in the field of physical culture and sports, which are characterized by diversity, which can be explained by the presence of a significant number of interpretations of concepts that have become widespread in the field of physical culture and sports in recent years, in particular: “education”, “digital competence”, “digitalization”, etc. The current education system is based on the need to develop the creative abilities of students, which will provide an opportunity to quickly make decisions and solve problems in future professional activities. With this in mind, teachers and students should actively use digital technologies during education in order to increase the efficiency of the educational process. It is noted that the modern conditions for the organization and implementation of communication between the teacher and students of education require the development and introduction into the educational process of professional higher education professional-oriented program and program-pedagogical tools and courses. It has been proven that in the field of physical culture and sports, as in many others, there was a need to transition from traditional means to the use of digital technologies, which make it possible to collect, process and transmit information, to carry out self-educational activities and physical culture and health work with the population, qualitatively to change the content, methods and organizational forms of education, engage in the training of highly qualified athletes, etc.