У статті досліджено та впроваджено можливості організації віртуального освітнього процесу у системі неперервної освіти вчителів. В результаті дослідження була побудована модель віртуального освітнього середовища, в основі якої використана платформа Moodle, як складова частина освітнього середовища. Представлено структурну схему та основні положення запропонованої моделі. Хмарно-орієнтовані сервіси поєднані єдиною системою входу з системами управління навчальними закладами та системами для спільної роботи. Подано веб-орієнтований навчальний курс, як комплекс навчально-методичних матеріалів та освітніх послуг, створених для організації індивідуального та групового навчання з використанням веб-орієнтованих технологій. Основною особливістю такого навчального курсу є підтримка навчального процесу на всіх формах (стаціонарна, заочна, дистанційна) навчання, а також те, що такий навчальний засіб призначений для оволодіння навчальним матеріалом під керівництвом викладача. Викладач має змогу самостійно (або за допомогою методиста, модератора) вносити навчальні матеріали до навчального курсу, надсилати повідомлення слухачам, розподіляти, збирати та перевіряти завдання, проводити анкетування та тестування, вести електронні журнали обліку оцінок та відвідування, налаштовувати різноманітні ресурси курсу тощо.
Показано, що використання віртуального освітнього середовища надає змогу інтегрувати сучасні освітні ресурси, навчальні програми, засоби, інформаційно-комунікаційні технології в єдину систему та автоматизувати управління освітнім процесом підвищення кваліфікації вчителів. Використання сукупності інноваційних ресурсів, інструментів технологій, форм, методів сервісів, сприяло досягненню освітніх цілей, закладених в розроблених освітніх програмах.
The article investigates and implements the possibilities of organizing a virtual educational process in the system of continuing education of teachers. As a result of the research, a model of a virtual educational environment was built, based on the Moodle platform, as an integral part of the educational environment. The block diagram and main provisions of the proposed model are presented. Cloud-oriented services are combined with a single login system with educational management systems and systems for collaboration. The web-oriented training course is presented as a set of educational-methodical materials and educational services created for the organization of individual and group training with the use of web-oriented technologies. The main feature of this training course is the support of the educational process in all forms (stationary, distance, distance) learning, as well as the fact that such a learning tool is designed to master the learning material under the guidance of a teacher. The teacher has the opportunity to independently (or with the help of a methodologist, moderator) contribute educational materials to the course, send messages to students, distribute, collect and test tasks, conduct questionnaires and tests, keep electronic logs of grades and visits, configure various course resources and more.
It is shown that the use of virtual educational environment allows to integrate modern educational resources, curricula, tools, information and communication technologies into a single system and automate the management of the educational process of teacher training. The use of a set of innovative resources, tools, technologies, forms, methods of services, contributed to the achievement of educational goals set in the developed educational programs.