У статті розглянуто педагогічні умови формування технічної культури здобувачів освіти: забезпечення формування мотивації майбутніх менеджерів морської галузі до здійснення майбутньої професійної діяльності на основі використання сучасних технічних засобів та технологій їх використання; активізація здобувачів освіти у засвоєнні знань, умінь і навичок та розвитку особистісних якостей, важливих для професійної діяльності менеджерів морської галузі через використання інтерактивних технологій навчання та сучасних засобів навчання; використання інноваційних технологій у процесі формування технічної компетентності майбутніх спеціалістів, відповідних сучасним можливостям науково-технічного прогресу; створення інформаційно-освітнього середовища та сучасного навчально-методичного забезпечення; формування рефлексивного мислення.
В експериментальній роботі реалізовувалася методика формування технічної культури здобувачів освіти, виділялися критерії оцінки рівня сформованості технічної культури майбутніх менеджерів морської галузі. Діагностика проводилася з урахуванням наступних показників, які є складовими елементами технічної культури: сформованість технологічних знань; проектно-графічні знання та вміння; дотримання культури праці; практичні вміння та навички; продукт діяльності. Результати підтвердили ефективність розроблених педагогічних умов та методики їх реалізації.
При написанні цієї статті були застосовані різні методи наукового дослідження, зокрема : пошук та аналіз, вивчення та обробка наукової інформації в психолого-педагогічній теорії та практиці з цієї теми, збір статистичних даних, аналіз статистичних даних. Основним очікуваним наслідком публікації цієї статті є можливість впровадження представлених педагогічних умов в освітньому процесі закладів вищої освіти, для найбільш ефективного формування технічної культури здобувачів освіти, що впливає на загальнокультурний, інтелектуальний розвиток особистості загалом.
The article considers the pedagogical conditions for the formation of technical culture of students: еnsuring the formation of motivation of future managers of the maritime industry to carry out future professional activities based on the use of modern technical means and technologies for their use; аctivation of students in the acquisition of knowledge, skills and development of personal qualities important for the professional activities of managers of the maritime industry through the use of interactive learning technologies and modern learning tools; the use of innovative technologies in the process of forming the technical competence of future specialists, corresponding to modern opportunities for scientific and technical progress; сreating a professionally-oriented information and educational environment and modern educational and methodological support; formation of reflective thinking. In the experimental work the method of formation of technical culture of students was implemented, criteria for assessing the level of formation of technical culture of future managers of the maritime industry were highlighted. Diagnosis was carried out taking into account the following indicators, which are integral elements of technical culture: the formation of technical knowledge; design and graphic knowledge and skills; adherence to the culture of work; practical skills; product of activity. The results confirmed the effectiveness of the developed pedagogical conditions and methods of their implementation. In writing this article, various methods of scientific research were used: search and analysis, study and processing of scientific information in psychological and pedagogical theory and practice on this topic, collection of statistical data, analysis of statistical data. The main expected consequence of the publication of this article is the possibility of introducing the presented pedagogical conditions in the educational process of higher education institutions, for the most effective formation of technical culture of students, influencing the cultural, intellectual development of the individual.