У статті визначено особливості технології формування проектної компетентності філолога в системі неперервної освіти, а також проаналізовано специфічні вектори реалізації цієї технології. Проведено детальний огляд наукових праць, у яких висвітлено погляди дослідників на зазначену проблему. Нині вчені не мають спільної думки щодо мети та завдань формування проектної компетентності, оскільки розуміють це поняття по-різному, що залежить від спрямованості освітнього процесу загалом. Вказано, що навчання дорослих іноземної мови повинно ґрунтуватися на принципі створення проблемних ситуацій, адже такий підхід сприяє всебічному розвиткові особистості, підвищенню професійного рівня фахівця. Процес неперервної освіти оснований на навчанні впродовж усього життя, тому важливим є те, щоб здобувач освіти постійно прагнув до самовдосконалення, вмів працювати самостійно, не лише набував певних знань, а ще й виробляв конкретні вміння та навички, які позитивно впливатимуть на його подальшу професійну діяльність. Слухач повинен навчитися вирішувати проблемні ситуації під час навчального процесу, а також у реальному житті. Зазначено, що наявність інтелектуальних здібностей у здобувачів освіти є обов’язковою умовою формування проектної компетентності будь-якого фахівця, зокрема філолога, оскільки саме цей аспект надає можливість організувати успішний навчальний процес, який зумовлюватиме належну професійну підготовку слухачів. Схарактеризовано основні принципи навчання іноземної мови, які сприяють якісному засвоєнню знань здобувачами освіти, а саме: контекстність; проблемність; превентивність; культуровідповідність; діалогічність. Доведено, що важливу роль у формуванні проектної компетентності в системі неперервної освіти відіграє викладач, який повинен створити відповідні умови для навчання, що ґрунтуються на взаємодії педагога та здобувача освіти.
В статье определены особенности технологии формирования проектной компетентности филолога в системе непрерывного образования, а также проанализированы специфические векторы реализации этой технологии.
Проведен подробный осмотр научных трудов, в которых отражены взгляды исследователей на отмеченную проблему. В настоящее время ученые не имеют общей мысли относительно цели и заданий формирования проектной компетентности, поскольку понимают это понятие по-разному, что зависит от направленности образовательного процесса в целом. Указано, что изучение взрослых иностранному языку должна основываться на принципе создания проблемных ситуаций, ведь такой подход способствует всестороннему развитию личности, повышению профессионального уровня специалиста. Процесс непрерывного образования основан на обучении на протяжении всей жизни, потому важным является то, чтобы добытчик образования постоянно стремился к самосовершенствованию, умел работать самостоятельно, не только приобретал определенные знания, а еще и производил конкретные умения и навыки, которые положительно будут влиять на его дальнейшую профессиональную деятельность. Слушатель должен научиться разрешать проблемные ситуации во время учебного процесса, а также в реальной жизни. Отмечено, что наличие интеллектуальных способностей у добытчиков образования является обязательным условием формирования проектной компетентности любого специалиста, в частности филолога, поскольку именно этот аспект предоставляет возможность организовать успешный учебный процесс, который будет предопределять надлежащую профессиональную подготовку слушателей. Охарактеризовано основные принципы учебы иностранного языка, которые способствуют качественному усвоению знаний добытчиками образования, а именно: контекстность; проблемность; превентивность; культуросоответствие; диалогичность. Доказано, что важную роль в формировании проектной компетентности в системе непрерывного образования играет преподаватель, который должен создать соответствующие условия для учебы, которые основываются на взаимодействии педагога и добытчика образования.
In the article the features of technology of forming of project competence of philologist are certain in the system of continuous education, and also the specific vectors of realization of this technology are analysed. The overhaul of scientific works in which the looks of researchers are reflected to the noted problem is conducted. Presently scientists do not have a general idea in relation to an aim and tasks of forming to the project competence, as understand this concept differently, that depends on the orientation of educational process on the whole. It is indicated that study of adults must a foreign language be based on principle of creation of problem situations, in fact such approach assists comprehensive development of personality, increase of professional level of specialist. The process of continuous education is based on teaching during all life, that is why important is that the bread-winner of education constantly aspired to self-perfection, able to work independently, not only acquired certain knowledge, and yet and produced concrete abilities and skills which positively will influence on his further professional activity. A listener must learn to settle problem situations during an educational process, and also in the real life.
It is marked that a presence of intellectual capabilities the bread-winners of education have the obligatory condition of forming of project competence of any specialist, in particular philologist, as exactly this aspect gives possibility to organize a successful educational process which will predetermine the proper professional preparation of listeners.
Basic principles are described studies of foreign language, which assist the high-quality mastering of knowledge the bread-winners of education, namely: context; problem; preventiveness; culture accordance; dialog. It is well-proven that important role in forming of project competence a teacher, which must create corresponding terms for studies, which are based on co-operation of teacher and bread-winner of education, plays in the system of continuous education.