У статті описано реалізацію структурно-функціональної моделі формування професійної компетентності майбутніх учителів технологій засобами мультимедійних технологій. Визначені умови забезпечення впровадження зазначеної моделі в практику закладів вищої освіти. Розкрито ефективність педагогічних умов як практичної складової реалізації структурно-функціональної моделі. Доводиться ефективність запровадження мультимедійних технологій у процес підготовки майбутніх учителів технологій у закладах вищої освіти, які сприяють засвоєнню необхідної інформації, переформатуванню репродуктивного навчання на практичну реалізацію та наближення до умов професійної діяльності майбутніх фахівців.
Проведено дослідження особливостей застосування мультимедійних технологій в освітньому процесі майбутніх учителів технологій, яке показало, що важливим аспектом застосування мультимедійних технологій на навчальних заняттях є готовність викладача до застосування технологій у професійній діяльності, мотивація студентів до застосування мультимедійних технологій. Проведено опитування студентів, яке показало позитивне ставлення до застосування мультимедійних технологій у навчальному процесі, які сприятимуть формуванню вмінь і навичок інформаційної і комунікативної взаємодії, доступності та наочності навчального матеріалу для творчого засвоєння й подальшого використання мультимедійних технологій у професійній діяльності. Доводиться, що мультимедійні технології сприяють підвищенню ефективності процесу навчання у закладах вищої освіти, інтегрують у собі потужний освітній потенціал, забезпечують сприятливе середовище для формування професійної компетентності майбутніх учителів технологій.
В статье описана реализация структурно-функциональной модели формирования профессиональной компетентности будущих учителей технологий средствами мультимедийных технологий. Определенные условия обеспечения внедрения этой модели в практику высшых учебных заведений. Раскрыта эффективность педагогических условий как практической составной реализации структурно-функциональной модели. Доказывается эффективность ввода мультимедийных технологий в процесс подготовки будущих учителей технологий в высших учебных заведений, которые способствуют усвоению необходимой информации, переформатированию репродуктивного обучения на практическую реализацию и приближение к условиям профессиональной деятельности будущих специалистов.
Проведено исследование особенностей применения мультимедийных технологий в образовательном процессе будущих учителей технологий, которое показало, что важным аспектом применения мультимедийных технологий на учебных занятиях является готовность преподавателя к применению технологий в профессиональной деятельности, мотивация студентов к применению мультимедийных технологий.
Проведен опрос студентов, который показал позитивное отношение к применению мультимедийных технологий в учебном процессе, которые будут способствовать формированию умений и навыков информационного и коммуникативного взаимодействия, доступности и наглядности учебного материала для творческого усвоения и дальнейшего использования мультимедийных технологий в профессиональной деятельности. Доказывается, что мультимедийные технологии способствуют повышению эффективности процесса обучения в высших учебных заведениях, интегрируют в себе мощный образовательный потенциал, обеспечивают благоприятную среду для формирования профессиональной компетентности будущих учителей технологий.
The article describes the implementation of the structural-functional model of formation of professional competence of future teachers of technology by means of multimedia technologies. The conditions for ensuring the implementation of this model in the practice of higher education institutions are determined. The effectiveness of pedagogical conditions as a practical component of the implementation of the structural-functional model is revealed. The effectiveness of the introduction of multimedia technologies in the process of training future teachers of technology in higher education institutions, which contribute to the assimilation of necessary information, reformatting reproductive education for practical implementation and approaching the conditions of professional activity of future professionals. A study of the peculiarities of the use of multimedia technologies in the educational process of future teachers of technology, which showed that an important aspect of the use of multimedia technologies in the classroom is the readiness of teachers to use technology in professional activities, motivating students to use multimedia technologies. A survey of students was conducted, which showed a positive attitude to the use of multimedia technologies in the educational process, which will promote the formation of skills and abilities of informational and communicative interaction, accessibility and clarity of educational material for creative learning and further use of multimedia technologies in professional activities. It is proved that multimedia technologies help to increase the efficiency of the learning process in higher education institutions, integrate a strong educational potential, provide a favorable environment for the formation of professional competence of future technology teachers.