Стаття присвячена питанням пошуку й реалізації механізмів екологізації суспільства з метою ефективного забезпечення цілей сталого розвитку в Україні. Еколого-екскурсійну діяльність представляємо як інструмент, що дає змогу об’єктивувати запити соціуму щодо формування особистісних начал екологічних цінностей людини. Класифікаційний контент узагальнює, структурує, дозволяє методично визначитися щодо цільового спрямування й використання екологічної екскурсії у забезпеченні суспільних вимог освітнього, виховного концепту. Євроінтеграційні процеси потребують перегляду й розбудови складових суспільного розвитку, зокрема і екологічної сфери. Зросла критична переоцінка світоглядних позицій. Вона починається з виявлення і усвідомлення всіма громадянами залежності суспільного розвитку від стану природних систем. Наголошено на використанні інтерактивних методів у здійсненні освіти в інтересах збалансованого розвитку. Серед інших, вагомим і вартісним буде методологічний контент отримання інформації суб’єктом. Важливо не просто знати, а й усвідомлювати нагальність екологічної проблематики. Одним із засобів екологізації суспільства є екскурсійна діяльність. Розробка і структурно-логічна схема екскурсії потребують ретельної підготовки, насамперед, варто ознайомитися з питаннями класифікації екологічних екскурсій.
Екскурсійна діяльність має спиратися на чіткий розподіл екскурсій (на групи та підгрупи), виділення в них тих основних рис, які визначають характер ведення екскурсії, а саме, допомагають керівникові орієнтуватися в усіх питаннях її розробки. Визначення основних рис обумовлює формування кілька центральних типів екскурсій, до яких будуть приєднуватись проміжні класифікаційно невизначені екскурсії.
Статья посвящена вопросам поиска и реализации механизмов экологизации общества з целью ефективного обеспечения целей устойчивого развития в Украине. Эколого-экскурсионную деятельность представляем, как инструмент, который позваляет объективировать запросы социума по формированию личностных начал экологических ценностей человека. Классификационный контент обобщает, структурирует, позволяет методически определиться по поводу селевого направления и использования экологической экскурсии в обеспечении общественных требований образовательного, воспитательного концепта.
Евроинтеграционные процессы требуют пересмотра и развития составляющих общественного развития, в том числе и экологической сферы. Выросла критическая переоценка мировоззренческих позиций. Она начинается с выявления и осознания всеми гражданами зависимости общественного развития от состояния природных систем. Отмечено, что важным является использование интерактивных методов в осуществлении образования в интересах устойчивого развития. Весомым будет методологический контент получения информации субъектом. Важно не просто знать, но и понимать актуальность экологической проблематики. Одним из средств экологизации общества является экскурсионная деятельность. Разработка и структурно-логическая схема экскурсии требуют тщательной подготовки, прежде всего, следует ознакомиться с вопросами классификации экологических экскурсий.
Экскурсионная деятельность должна опираться на четкое разделение экскурсий (на группы и подгруппы), выделение в них тех основных черт, которые определяют характер ведения экскурсии, а именно, помогают руководителю ориентироваться во всех вопросах ее разработки. Определение основных черт обусловливает формирование несколько центральных типов экскурсий, к которым будут присоединяться промежуточные классификационно неопределенные экскурсии.
Eco-excursion activity is presented as a tool that allows to objectify the society’s requests for the formation of personal principles of environmental values of man. Classification content generalizes, structures, allows to methodically determine the purpose and use of environmental excursion in meeting the social requirements of the educational, educational concept. European integration processes require the revision and development of the components of social development, including the environmental sphere. A critical reassessment of worldview positions has grown. It begins with the identification and awareness of all citizens of the dependence of social development on the state of natural systems. It was noted that it is important to use interactive methods in the implementation of education for sustainable development. The methodological content of obtaining information by the subject will be significant. It is important not only to know, but also to understand the relevance of environmental issues. One of the means of greening society is excursion activities. The development and structural-logical scheme of the excursion requires careful preparation, first of all, one should familiarize oneself with the issues of classification of ecological excursions. Excursion activities should be based on a clear division of excursions (into groups and subgroups), highlighting those basic features that determine the nature of the tour, namely, help the leader to navigate in all matters of its development. The definition of the main features determines the formation of several central types of excursions, which will be joined by intermediate classification-indeterminate excursions.