Філософська проблема цінностей має довгу та змістовну історію становлення та розвитку. Багато різних варіантів визначення цінності варто систематизувати в чотири основні категорії: ідеології, мотивації, уніфікації та сугестії. Загальний контекст, смислове поле накопичення цінності – це культура. Культура – це те поле, де різні індивідуальні, егоцентричні інтереси та прагнення перетворюються на спільні цілі та пріоритети співіснування та розвитку. Така трансформація реалізується шляхом компромісу, діалогу та взаємодії в різних аспектах суспільного життя. Тому цінність необхідно розглядати як передумову від повідальності: перед собою, перед близькими, перед спільнотою та перед усією планетою. Реалізація стратегії сталого розвитку передбачає зміну ціннісних пріоритетів, трансформацію культурних моделей та алгоритмів життя. Відповідно освіта – це інструмент ціннісних трансформацій суспільства та технологія прийняття обґрунтованих рішень.
The philosophical problem of values has a long and meaningful history of formation and development. Many different options for determining the value should be systematized into four main categories: ideologies, motivations, unifications and suggestions. The general context, the semantic field of accumulation of value is culture. Culture is the field where various individual, egocentric interests and aspirations are transformed into common goals and priorities of coexistence and development. Such a transformation is realized through compromise, dialogue and interaction in various aspects of social life. Therefore, value can reasonably be considered as a prerequisite for responsibility: to oneself, to loved ones, to the community and to the planet as a whole. Implementation of the Sustainable Development`s strategy involves a change of value priorities, transformation of cultural patterns and algorithms of life. So, education is a tool for value transformations of society and technology of informed decision-making.