Стаття присвячена дослідженню наукових підходів до медіаграмотності. Важливу роль відіграє розуміння медіаграмотності як окремого феномену. Зарубіжна наука щодо цього феномену має низку визначень, сформульованих міжнародними організаціями та різними авторами. Стаття містить короткий огляд спеціальної літератури за проблематикою про «медіаграмотність» в Україні та закордоном. Основним методом дослідження в статті є аналіз юридичних документів міжнародних організацій та проєктів, що дозволяють зрозуміти, розвивати та формувати медіаграмотність. У сучасному світі існує деякий плюралізм у розумінні медіаграмотності як окремого феномену. Важливо розуміти, що для сучасної людини стає життєво важливим орієнтуватися в інформаційних потоках, які існують. Навичка критично оцінювати інформацію стає також необхідною не лише на індивідуальному, але й на державному рівні. Всілякі неперевірені або навмисно недостовірні новини постійно з’являються в медіа-просторі, і захиститися від такої інформації, з погляду непідготовленого споживача медіа-текстів, просто неможливо.
This article is devoted to the study of scientific approaches to media literacy. An important role is played by the understanding of media literacy as a separate phenomenon. Foreign science has a number of definite, formulated by international organizations and various authors. The article contains a brief review of special literature on the issue of "media literacy" in Ukraine and abroad. The main research method in the article is the analysis of legal documents of international organizations and projects that allow to understand, develop and form media literacy. In today's world, there is some pluralism in understanding media literacy as a separate phenomenon. It is important to understand that for modern man it becomes vital to navigate in the information flows that exist. The skill of critically evaluating information also becomes necessary not only at the individual but also at the state level. All sorts of unverified or deliberately unreliable news constantly appear in the media space, and it is simply impossible to protect oneself from such information from the point of view of an unprepared consumer of media texts.