Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Андрущенко, Віктор Петрович
dc.date.accessioned 2022-12-22T13:51:33Z
dc.date.available 2022-12-22T13:51:33Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Андрущенко, В. Епістократія освіти / В. Андрущенко // Вища освіта України. – 2021. - №2. – С. 5-12. - DOI 10.31392/NPU-VOU.2021.2(81).01 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38701
dc.description.abstract Аналізується статус і роль керівника закладу освіти та галузі загалом в Україні періоду її незалежного розвитку; суперечності становлення та розвитку нової кадрової генерації в освіті; автор наголошує на необхідності оновлення управлінського корпусу освіти відповідно до викликів часу та чинного законодавства. Серед характеристик, якими має володіти керівник закладу освіти, виокремлюються глибокі знан ня і компетентність, професіоналізм і патріотизм, європейська аксіологія і толерантність, висока відповідальність і особиста гідність, відчуття нового і вміння йти на розумний ризик, сміливість у прийнятті рішень та ряд інших чеснот. Керівник у системі освіти повинен органічно поєднувати традиційне з відчуттям нового, національне із загальнолюдським. Наголошується, що керівниками не народжуються, ними стають у процесі конструктивної практичної діяльності. Автор стверджує, що керівників треба навчати, готувати, виховувати. Ця функція покладається на університети в тісній взаємодії з НАПН України та обласними Інститутами підвищення кваліфікації керівних кадрів освіти. Підготовка керівних кадрів має носити системний, цілеспрямований характер. Формувати, виховувати, зрощувати треба не ту чи іншу якість керівника, а особистість як органічну цілісність із повним набором усіх необхідних чеснот організатора, управлінця, менеджера. uk
dc.description.abstract The status and role of the head of an educational institution and the industry in general in Ukraine during its independent development are analyzed. The contradictions of formation and development of a new generation of leaders in education are indicated. The author of the article emphasizes the need to update the management of education in accordance with the challenges of the time and current legislation. It indicates the characteristics that a head of an educational institution must have: deep knowledge and competence, professionalism and patriotism, European axiology and tolerance, high responsibility and personal dignity, a sense of the new and the ability to take reasonable risks, courage in decision-making and a number of other virtues. The leader in the education system must organically combine the traditional with a sense of the new, the national with the universal. It is emphasized that leaders are not born, they become in the process of constructive practice. The author argues that lead-ers need to be taught, trained, educated. This function is entrusted to universities in close co-operation with the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine and regional Insti-tutes of Advanced Training of Educational Managers. Management training should be sys-tematic, focused. It is necessary to form, bring up, merge not this or that quality of the head, and the person as organic integrity with a full set of all necessary virtues of the organizer and the manager. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject людина uk
dc.subject освіта uk
dc.subject керівні кадри uk
dc.subject культура uk
dc.subject виховання uk
dc.subject person uk
dc.subject education uk
dc.subject management staff uk
dc.subject culture uk
dc.subject upbringing uk
dc.title Епістократія освіти uk
dc.title.alternative Epistocracy of education uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу