У статті показано важливу роль євроінтеграційного вектора розвит ку вищої освіти України, визначено її ціннісне підґрунтя, теоретичні та методологічні засади.
Показано важливість міжнародної співпраці в дослідженні, поширенні та імплементації європейських цінностей в освітньому та соціальному сере довищі. Також відображено соціальну роль освіти в розвитку міжкультурної компетентності, визначено її чинники та можливі інструменти розвитку. Пропонований матеріал є узагальненням попередніх досліджень соціальної згуртованості, довіри та рівня між-культурної комунікації в університетських спільнотах. Процес упровадження європейських цінностей у систему вищої освіти може базуватися на встановленому зв’язку між соціальною згуртованістю та довірою у ставленні до інших, відповідно між рівнем соціальної згуртованості та рівнем міжкультурної комунікації, що є виявленням цінності довіри, поваги до різноманіття та інклюзії. Подано методологію практичної реалізації різних проєктів, зокрема, напряму Жана Монне, які впроваджуються в НПУ ім. М. П. Драгоманова.
The article describes the important role of the European integration of Ukrainian Higher Education System development. It’s value-oriented, theoretical and methodological foundations are shown. The article stresses the importance of the international cooperation in the re-searches, dissemination and implementation of EU values in the educational and social dimen-sions. The social role of education in the development of intercultural competence is also reflected, its factors and possible development tools are identified. The study is a summary of pre-vious studies of social cohesion, trust and the level of intercultural communication in univer-sity communities. The process of incorporating European values into higher education can be based on the link between social cohesion and trust in others, respectively, between the level of social cohesion and the level of intercultural communication, which is a manifestation of the value of trust, respect for diversity and inclusion. The methodology of practical implementation of various projects, in particular, Jean Monnet projects, which are implemented in the NPDU.