Метою статті є виявлення методологічного знання про екологічну свідомість, тобто як отримується і фіксується знання про неї. Підкреслюються підходи у розкритті наукового поняття екологічна с відомість, особливості психологічного знання про це явище, що вказують на залежність цього знання від того, як його отримують, невіддільність від методологічного виробництва його, від парадигмальності у розумінні структури самого об’єкта вивчення. У процесі досягнення мети узагальнюється процесуальний підхід у структуруванні екологічної свідомості як об’єкта вивчення та добір методів і методик вивчення її структурних компонентів.
The purpose of the article is to identify methodological knowledge about ecological consciousness, or how knowledge about it is obtained and recorded. The approaches in revealing the scientific concept of ecological knowledge, features of psychological knowledge about it, indicating its dependence on how it is obtained, inseparability from its methodological production, from paradigm in understanding the structure of the object of study are emphasized. In the process of achieving the goal, the procedural approach in the structuring of ecological consciousness as an object of study and the selection of methods and techniques for studying its structural components are generalized.