The new millennium clearly demonstrates the rapid development of new technologies.
Education should become one of the areas with the most rapidly updated content, technologies and teaching methods. The rapid development and emergence of new digital technologies and their introduction into the education system, openness and transparency of educational systems, the transition of the educational process to a virtualized space requires the development of balanced pedagogical models to ensure mobility of educational participants and optimal use of new digital services and tools in the process of learning. The purpose of the study is to familiarization with a variety of digital services and tools in the information and educational environment. It is worth emphasizing the relevance of the chosen topic right now, when quarantine restrictions are being introduced around the world, and educational institutions are moving to distance learning.
Нове тисячоліття яскраво демонструє стрімкий розвиток нових технологій.
Освіта має стати однією зі сфер із найшвидшим оновленням змісту, технологій і методів навчання. Стрімкий розвиток і поява нових цифрових технологій та їх впровадження в систему освіти, відкритість і прозорість освітніх систем, перехід освітнього процесу у віртуалізований простір вимагає розробки збалансованих педагогічних моделей для забезпечення мобільності учасників освіти та оптимального використання нових цифрових сервісів та інструментів у процесі навчання. Мета дослідження – ознайомлення з різноманітними цифровими сервісами та інструментами в інформаційно-освітньому середовищі. Варто наголосити на актуальності обраної теми саме зараз, коли в усьому світі вводяться карантинні обмеження, а навчальні заклади переходять на дистанційне навчання.